Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Chiron zůstane pomalejší než Veyron, Bugatti s tím nehodlá nic dělat
15.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novodobá prvotina Bugatti má zápis v Guinnessovy knize rekordů s 431 km/h maximální rychlosti. Tak vysoko se Chiron nepodívá, ani za příplatek.
O novém Bugatti Chiron bylo sepsáno již bezpočet článků. I přesto tu ovšem nadále máme jednu neznámou oblast, a tou je nejvyšší rychlost. Všeobecně se očekávalo, že novinka bez problémů zašlape předchozí Veyron do země, neboť pod kapotou má 1 500 k namísto předchozích dvanácti stovek, jimiž disponovala verze Super Sport. Mimo to tu máme také lepší aerodynamiku a nižší hmotnost, zkrátka samá pozitiva.
Leccos v tomto ohledu sliboval i tachometr, který je cejchován až do hodnoty 500 km/h. Udávaná maximálka je sice „pouze“ 420 km/h, ta je ale elektronicky omezená, nikoli reálná. A dle nedávných informací přímo od jednoho z lidí z Bugatti by vůz měl umět pokořit tempo o čtyřicet kilometrů v hodině nižší, tedy „něco kolem 460 km/h”. Tentýž člověk mluvil i o možnosti „odemknout“ vyšší rychlost dalším klíčkem ze strany zákazníka, stejně jako u Veyronu. Jenže nic z toho prý není pravda.
Nové informace, které dorazily přímo ústředí značky z Molsheimu, hovoří o opaku. „Chiron dosahuje maximální rychlosti 420 km/h omezené pro jízdu po silnicích. Bugatti tento limit pro své zákazníky neodstraní, ani nemá v plánu tak učinit,” stojí nekompromisně v prohlášení značky. A to je zklamání, protože zmiňovaný Super Sport uměl více (431 km/h) a to po jistých nejasnostech i v případě zákaznických kusů.
Bugatti už tedy dříve oznámilo, že někdy v roce 2018 rychlostní rekord Veyronu překoná s neomezeným Chironem, to se ale zjevně stane jen pro tento účel. Ve výsledku tedy Chiron bude rychlejší, z pohledu zákazníků ale jen teoreticky - ti se za hranici 420 km/h moci podívat nebudou, tedy pokud Bugatti nakonec nepodlehne jejich tlaku a z odstranění omezovače neudělá další příplatek...
Bugatti Chiron zvládne maximálně 420 km/h, poté jej zabrzdí elektronický omezovač
Zdroj: Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva