Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další škodovka s motorem TSI ukázala, že k působivé dynamice nemusíte mít logo RS
21.6.2019 | Petr Prokopec
Škodovky s logem RS mají být a také jsou těmi nejrychlejšími. Jenže jsou i těmi nejdražšími. Dostupnější Karoq s motorem 2,0 TSI přitom zvládá stovku stejně rychle jako Kodiaq RS.
Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na jízdní dynamiku jediného ostrého SUV mladoboleslavské automobilky. Svými výkony nás ale Škoda Kodiaq RS neohromila. Na sedmimístné SUV tedy data spojená s akcelerací na stovku či dvoustovku nejsou špatná, jenže tohle auto je RS, a to vyvolává očekávání. Ještě výše je pak šponují snahy Škody, jako ty spojené s rekordem Nürburgringu, a dieselový kolos jim zkrátka nedokáže dostát.
Že přitom prakticky stejným parametrům lze i zatleskat, dokazuje Škoda Karoq. Ta zatím v ryze sportovním provedení nedorazila, nicméně spřáhnout ji lze s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem naladěným na 190 koní a 320 Nm točivého momentu, automatem DSG a pohonem všech kol. V takové konfiguraci zvládá stovku za rovných 7 sekund, tedy prakticky na chlup stejně jako Kodiaq RS. V rámci akcelerace na dvoustovku pak sice již menší SUV za tím větším zaostává (42,8 s versus 37,26 s), bez loga RS mu to ale není těžké odpustit.
Bída Škody Kodiaq RS tím pokračuje, zatímco na běžný Karoq, jen osazený tou nejlepší možnou pohonnou jednotkou, jaká je momentálně pro tento model k dispozici, docela válí. I když je zjevné, že jeho převodovka je poskládána tak, aby upřednostňovala dynamiku hlavně v nižším tempu. Ona stovka za 7 sekund tak neukazuje celý obrázek, na stočtyřicítku auto potřebuje už skoro dvojnásobek času a ve vyšších rychlostech dynamila pochopitelně dále slábne.
I tak vozu zabere zrychlení z 80 na 120 km/h mu zabere jen 4,8 sekundy, což je velmi slušné. Karoq 2,0 TSI je tak po nedávném představení Scaly na Autobahnu další škodovkou s motorem TSI ukazující, že velmi slušné dynamiky se můžete dočkat i bez loga RS na masce. Dvoulitrový čtyřválec TSI je tedy v případě Karoqu spárován pouze s výbavou Sportline, s níž vyjde nejméně na 839 900 Kč. To není málo, výbavou je ale nabušená pomalu od podlahy po střechu a vedle Kodiaqu RS je to pořád přijatelná cifra - ten s cenou začíná skoro na 1,2 milionu Kč...
Jízdní dynamika Škody Karoq je velmi slušná, SUV k tomu ani nepotřebuje logo RS
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před hodinou - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 2 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 3 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 5 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva