Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit

Tohle by měl být jasný souboj. Jeden ze soků má více výkonu, méně kil, používá objemnější agregát a jinak má všechno stejné. Přesto věci nejdou podle plánu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit

7.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tohle by měl být jasný souboj. Jeden ze soků má více výkonu, méně kil, používá objemnější agregát a jinak má všechno stejné. Přesto věci nejdou podle plánu.

Zatímco BMW M550i xDrive na evropském kontinentu kvůli emisím dočasně končí, verze M550d xDrive bruselskými novinkami úspěšně proplulo bez úhony. Dieselová varianta zatím může nabídnout neuvěřitelné parametry všem, kteří prahnou po motoru se čtyřmi turbodmychadly. Momentálně na světě existují pouze dvě auta se čtyřnásobným přeplňováním a jedno z nich se postavilo ve srovnávacím testu svému benzínovému ekvivalentu.

Na německé dálnici proběhlo srovnání schopností dvou vrcholných provedení BMW řady 5 G30. Sedan M550i v sobě skrývá benzínový vidlicový osmiválec s celkovým objemem 4,4 litru podpořený dvěma turby. Dohromady tvoří výkon 340 kW (462 koní) od 5 500 ot./min do 6 000 ot./min a točivý moment 650 Nm v rozmezí 1 800 ot./min až 4 750 ot./min. S osmistupňovým automatem a pohonem všech kol zrychluje na 100 km/h za rovné 4 sekundy. Provozní hmotnost dosahuje 1 885 kilogramů.

M550d, dieselového konkurenta z vlastních řad pohání řadový třílitrový šestiválec se čtyřmi turbodmychadly o výkonu 294 kW (400 koní) při 4 400 ot./min a 760 Nm v rozmezí 2 000 a 3 000 ot./min. Opět pohon všech kol xDrive sekunduje osmistupňové automatické převodovce. Pro zrychlení na 100 km/h je uváděn čas 4,4 s. Udávaná provozní hmotnost je 1 920 kilogramů.

Papírově vítězí zážehová M550i v počtu válců (+2), v celkovém výkonu (+62 koní) a nižší hmotnosti (- 35 kg). Vznětová M550d má jen vyšší točivý moment (+120 Nm). Oba dálniční křižníky pojí stejná převodovka ZF, náhon na všechna kola a v konečném důsledku také elektronicky omezená maximální rychlost 250 km/h. Kdo se na ni dřív dostane? Mělo by to být naprosto jasné, benzin by měl diesel bez větších potíží sfouknout. Jenže jasné to není.

Jak můžete sami vidět níže, výkonnější benzínová verze sice od počátku vede, ale jen o pověstná ňadra korejské dívky. Tak tomu je téměř do 200 km/h, potom se rozdíl o trochu zvětší. Přesto zůstává minimální a do omezovače v 260 km/h dle tachometru narazí diesel jen o pá sekund později. Benzin tedy zvítězil, ale tak těsně, že se člověk musí skoro ptát, jestli má koupě M550i smysl. Jasně, jsou tu známé výhody benzinové V8, jinak ale obě auta nabízí skoro totéž, jen jistě s o hodně jinou spotŕebou.

Zbytek kamerových záběrů z pohledu řidiče ukazuje běžnou jízdu, obratnost a použitelnost BMW 5 v klasických podmínkách. Sbírat stovky kilometrů denně v takovém autě musí být příjemné, škoda snad jen elektronického limitu rychlosti - obě auta mají na Autobahnu zjevně na víc...


Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 1 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 01Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 2 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 02Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 3 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 03Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 4 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 04Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 5 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 05Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 6 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 06Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 7 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 07Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 8 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 08Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 9 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 09Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 10 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 10Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 11 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 11Diesel, nebo benzin? Srovnání BMW M550d a M550i na německé dálnici umí překvapit - 12 - BMW M550i G30 vs. M550d G30 akcelerace a max rychlost 12
Tento souboj měl vyznít jasně pro benzinovou verzi, ta ale nakonec mohla být ráda, že vůbec zvítězila

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.