Do Ženevy míří „evropská Tesla Model S“, na stovce je prý rychleji než P100D

Vůz nově založené značka Elextra má pokořit stovku již za 2,3 sekundy. O výrobu se postarají ve Stuttgartu, s Mercedesem ale nemá nic společného.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Do Ženevy míří „evropská Tesla Model S“, na stovce je prý rychleji než P100D

22.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Do Ženevy míří „evropská Tesla Model S“, na stovce je prý rychleji než P100D

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vůz nově založené značka Elextra má pokořit stovku již za 2,3 sekundy. O výrobu se postarají ve Stuttgartu, s Mercedesem ale nemá nic společného.

Úspěch Tesly lze poměřovat mnoha způsoby. Na jednu stranu tu máme nepochybně zajímavá auta nesrovnatelná s čímkoli na trhu, na tu druhou ale kumulované ztráty v řádu desítek miliard korun, s nimiž by vytvoření a prodeje podobného produktu byla schopna kdejaká z existujících automobilek. Prodeje Tesly na každý pád rostou a i když to přináší (až na výjimky) stále větší ztráty, zlomovým momentem se zřejmě stane příchod sériového Model 3. Jestli to Teslu definitivně „udělá nebo oddělá”, uvidíme časem, v prvním případě ale pak bude Musk bude jistě vzorem pro ještě větší houf lidí než dosud.

Ještě před tímto momentem se ale mezi Muskovy následovníky přidali švýcarský designér Robert Palm a dánský podnikatel Poul Sohl, kteří stojí za nově založenou automobilkou Elextra. Ta nám přitom již za pouhé dva týdny ukáže na autosalonu v Ženevě nový supersportovní liftback, který dostal do vínku čtveřici sedadel ukrytou za čtveřici dveří. Kromě toho tu pak máme klínovitý design připomínající Lotus Esprit.

Opomenout samozřejmě nesmíme ani na elektrické ústrojí, se kterým by vůz měl - alespoň dle svých tvůrců - zvládnout zrychlení z klidu na stovku za pouhých 2,3 sekundy. Prvotina Elextry by tak mohla být ještě rychlejší než vrcholná Tesla Model S P100D, která tutéž disciplínu zvládne v obdobném čase. Podle upřesněných měření Motor Trendu potřebuje 2,53 sekundy.

Co za opravdu působivým výkonem novinky stojí, to je prozatím věcí neznámou. Elextra pouze dodává, že sportovní elektromobil by navržen ve Švýcarsku, zatímco o ruční výrobu se postará „jedna z vedoucích světových společností specializující se na malovýrobu, která dosáhne nejvyšší kvality, jakou si lze představit“. Továrna této firmy přitom leží poblíž německého Stuttgartu.

Produkce má být limitována pouze na 100 exemplářů, o ceně se však tvůrci nezmiňují. Nicméně dodávají, že aktuálně hledají investory, kteří jim onu sériovou výrobu pomohou rozjet. Snad se tedy o společnosti Elextra napříště nezmíníme už jen v souvislosti s krachem všech odvážných plánů...


Do Ženevy míří „evropská Tesla Model S“, na stovce je prý rychleji než P100D - 1 - Elextra Geneva 2017 prvni foto 01Do Ženevy míří „evropská Tesla Model S“, na stovce je prý rychleji než P100D - 2 - Elextra Geneva 2017 prvni foto 02Do Ženevy míří „evropská Tesla Model S“, na stovce je prý rychleji než P100D - 3 - Elextra Geneva 2017 prvni foto 03
Elextra by ráda napodobila úspěch Elona Muska, její prvotina je přitom na stovce rychleji než Model S P100D

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše