Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Dodge Viper skončí proto, že nemá hlavové airbagy, říká zdroj z FCA
14.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
V kabině Viperu není dost místa na hlavové airbagy, takže je prostě nemá. A to je v rozporu s federálním nařízením, proto Viper brzy skončí bez přímé náhrady.
Zpráva o konci produkce Viperu v roce 2017 není nová a fanouškům se jistě nelíbí. Důvodem se může zdát být fakt, že jsou jeho prodeje mizerné a jeho výrobní náklady jsou velké - je montovaný ručně, má svůj vlastní motor i podvozkovou platformu a s ostatními produkty FCA sdílí tak možná infotainmentový systém a pár tlačítek v interiéru.
Podle informací zdroje „dobře obeznámeného s plány FCA” je ovšem důvod ke konci produkce docela jinde. Podle federálního nařízení FMVSS č. 226 totiž všechna auta musí být vybavena hlavovými airbagy. A Viper je nemá, protože kdyby je měl, bylo by v kabině ještě méně místa na hlavu, než tomu je nyní.
Odstranit tento problém by ovšem znamenalo nutnost zcela nového prostorového rámu kabiny, což je úprava, která se při prodejích Viperu vyplatí jen stěží. V každém případě, pokud je to pravda, Viper by nebyl první ani poslední auto, jehož produkce skončí, protože neplní nějaké nařízení. Nástupce, jehož příchod Marchionne naznačil v Detroitu, už hlavové airbagy jistě mít bude.
V kabině Viperu není dost místa na hlavové airbagy (na snímcích verze ACR)
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva