Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení

Sériově vyráběný kombík s pěti lidmi na palubě obvykle nebývá favoritem sprinterských klání. Nebyl jím snad ani tady, přesto vítězil.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení

4.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sériově vyráběný kombík s pěti lidmi na palubě obvykle nebývá favoritem sprinterských klání. Nebyl jím snad ani tady, přesto vítězil.

Toužíte po voze, který při akceleraci zastíní všechno v dohledu, ale zároveň vás, vaši rodinu, psa a hromadu tašek odveze na venkovské sídlo a říkáte si, že je to utopie? Ne tak docela, Mercedes už pár pátků nabízí novou třídu E ve verzi 63 S AMG Kombi a výše zmíněné do puntíku splňuje. Tento model se ukázal na závodech ve sprintu, kde zničil vše, co mu přišlo pod ruku. A to prosím s pěti lidmi na palubě, tedy alespoň v případech, kdy do interiéru můžeme skrze objektiv kamery vidět.

Čemu za to kombi z Affalterbachu vděčí? Používá stejně jako jeho sourozenci přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který byl v tomto případě naladěn na 612 koní a 850 Nm točivého momentu. Se stejnými čísly lze spojit i sedan, ten se ovšem vyznačuje nižší hmotností - na ručkách vah vykáže 1 880 kg oproti 1 995 kilům kombíku. I proto je na stovce za 3,4 s kombi o 0,2 s sekundy později. Tady muselo přibýt ještě dobrých 400 kg hmotnosti posádky, přesto vůz ve sprinterských klání upaloval jako zběsilý.

E 63 S snadno nechalo v prachu sériové Audi RS6 Avant, a to i přes to, že jde o silnější verzi Performance. Na třícípou hvězdu se však kombi se čtyřmi kruhy ve znaku nechytá ani nižším výkonem, natož pak vyšší hmotností. BMW M5 F10 pro změnu disponuje pouze pohonem zadních kol, Lexus IS F je zase jediným vozem v této exkluzivní skupince, jenž se může pochlubit atmosférickou pohonnou jednotkou.

Kromě této trojice si Éčko poradí i s několika příbuznými, mezi něž patří i Mercedes-AMG GT S. Ten užívá stejný motor, nicméně naladěný na 510 koní. Váží pak sice méně, ovšem také zde míří výkon pouze dozadu. A taková koncepce zkrátka nemá proti systémům 4x4 a Launch Control sebemenší šanci, ne na čtyřsetmetrových sprintech.

Jediným vyrovnaným soupeřem bylo Éčku Audi RS6 Avant se zjevně upraveným motorem. Ten samý vůz s Mercedesem nejprve jednou prohraje, a to s výraznějším odstupem, i když řidič na startu nikterak nezaváhal. Poté zřejmě došlo u čtyř kruhů došlo na čachry pod kapotou, přesto z toho bylo jen vyrovnané klání. Vskutku pekelný kombík, mrkněte se na to sami...


Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení - 1 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi vs others 2018 sprint videoscreen 01Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení - 2 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi vs others 2018 sprint videoscreen 02Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení - 3 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi vs others 2018 sprint videoscreen 03Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení - 4 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi vs others 2018 sprint videoscreen 04Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení - 5 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi vs others 2018 sprint videoscreen 05Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení - 6 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi vs others 2018 sprint videoscreen 06Dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem. Bylo k neporažení - 7 - Mercedes-AMG E 63 S Kombi vs others 2018 sprint videoscreen 07
Chcete pokořit každého na semaforech a zároveň odvézt almaru? Pak evidentně potřebujete Mercedes-AMG E 63 S Kombi

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.