Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy

První polovina roku 2014 znamená pro evropský Ford ztrátu 3,5 miliardy korun, přesto to lze brát jako dobrou zprávu. Náběh výroby ne až tak nového Mondea ale vysledky zase zhorší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy

28.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První polovina roku 2014 znamená pro evropský Ford ztrátu 3,5 miliardy korun, přesto to lze brát jako dobrou zprávu. Náběh výroby ne až tak nového Mondea ale vysledky zase zhorší.

Evropský Ford se podle nových zpráv pomalu prokousává do černých čísel. Po obrovských ztrátách z minulých let zvládl za druhé čtvrtletí roku 2014 dosáhnout zisku cca 279 milionů korun, což odpovídá ziskové marži 0,2 %. To nemusí vypadat jako mnoho, ale srovnejme to se stejným obdobím loňského roku - tehdy evropská divize Modrého oválu byla ve ztrátě cca 6,1 miliardy korun.

Výsledky za první pololetí roku 2014 jsou ale stále mizerné a krátkodobé vyhlidky rovněž. Od ledna do června tohoto roku automobilka prodělala přes 3,5 miliardy korun, ve stejném období loňského roku to však byl více než čtyřnásobek - ztráta činila přes 14,6 miliardy korun. Část tohoto čísla byla tvořena i rozhodnutím uzavřít továrnu v belgickém Genku.

I přes relativně povzbudivý trend Ford říká, že nepočítá se ziskem dříve než v roce 2015 a že v druhé půli letoška očekává ztráty větší než zmíněných 3,5 miliardy korun. Důvodem má být horší prognóza a také start výroby nového Mondea. To nicméně ukazuje na fakt, že se konečně po mnohých odkladech můžeme skutečně těšit na další generaci Fordu Mondeo, který se již nějaký ten pátek prodává v USA se jménem Fusion.

Globální výsledky Fordu jsou však mnohem lepší, než by naznačovaly ty vykazované jeho evropskou odnoží. Automobilka vydělala jen za druhé čtvrtletí roku 2014 více než 51 miliard korun před zdaněním a očekává, že za celý rok budou zisky před zdaněním dosahovat téměř 160 miliard korun.


Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 1 - Ford Mondeo Vignale 01Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 2 - Ford Mondeo Vignale 02Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 3 - Ford Mondeo Vignale 03Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 4 - Ford Mondeo Vignale 04Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 5 - Ford Mondeo Vignale 05Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 6 - Ford Mondeo Vignale 06Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 7 - Ford Mondeo Vignale 07Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 8 - Ford Mondeo Vignale 08Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 9 - Ford Mondeo Vignale 09Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 10 - Ford Mondeo Vignale 10Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 11 - Ford Mondeo Vignale 11Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 12 - Ford Mondeo Vignale 12Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 13 - Ford Mondeo Vignale 13Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 14 - Ford Mondeo Vignale 14Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 15 - Ford Mondeo Vignale 15Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 16 - Ford Mondeo Vignale 16Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 17 - Ford Mondeo Vignale 17Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 18 - Ford Mondeo Vignale 18Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 19 - Ford Mondeo Vignale 19Evropská divize Fordu míří vzhůru, přesto pořád tratí miliardy - 20 - Ford Mondeo Vignale 20
Na podzim bychom se měli konečně dočkat nového, tedy ve skutečnosti tři roky starého Fordu Mondeo. Snad pomůže Modrému oválu do černých čísel i v Evropě

Zdroj: Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše