Ex-pilot F1 a šéf vývoje BMW ukázali novou M5 v akci. 24 minut skoro nehnuli brvou

Německá novinka bude díky 608 koním, automatu a pohonu všech kol jistě velmi rychlá. Se zábavou za volantem to ale asi tak slavné nebude.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ex-pilot F1 a šéf vývoje BMW ukázali novou M5 v akci. 24 minut skoro nehnuli brvou

22.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ex-pilot F1 a šéf vývoje BMW ukázali novou M5 v akci. 24 minut skoro nehnuli brvou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá novinka bude díky 608 koním, automatu a pohonu všech kol jistě velmi rychlá. Se zábavou za volantem to ale asi tak slavné nebude.

Pamatujete si ještě na krátkometrážní snímek „Star“ ze série filmů BMW? Nejspíše ano, i přestože byl natočen již v roce 2001. Jízda Cliva Owena s Madonnou na zadním sedadle BMW M5 generace E39 patří totiž k nejpůsobivějším automobilovým zážitkům, jaké se kdy na stříbrném plátně či televizní obrazovce objevily. Owena pak ostatně katapultovaly na post mezinárodní celebrity, přičemž řada lidí si myslela, že původně šlo o závodního jezdce.

Britský herec pak sice k autům má velmi blízko a na okruzích kdysi byl i častým hostem, ryzím závodníkem ovšem nikdy nebyl. Postavu řidiče ovšem zahrál dokonale, možná i proto, že někdejší BMW M5 mělo čím okouzlit. Osmiválcový motor o 4,9litrovém objemu totiž produkoval 400 koní, k čemuž nepotřeboval turbodmychadlo. Zadní kola pak zaměstnával šestistupňový manuál, šlo o řidičskou nirvánu.

Není tedy vlastně divu, pokud si pamatujete Owenovy grimasy, když pouštěl volant zcela z rukou a nechával řízení, aby se po dechberoucím powerslidu samo vystředilo. Nyní si ovšem tyto vzpomínky srovnejte s novým videem, které BMW pustilo do oběhu a jenž mapuje jízdu továrního jezdce a někdejšího pilota Formule 1 Timo Glocka ve zcela nové generaci M5. O nadšení tu nezakopnete ani náhodou.

Glock je při své první testovací jízdě doprovázen Dirkem Häckerem, šéfem vývoje divize BMW M. Ten mu své nejnovější dítko pyšně představuje a postupně jej seznamuje s různými jízdními režimy. Glock jede evidentně na hraně, téměř 24 minut brousí s autem okruh a Häcker to většinu času komentuje jak státní pohřeb. A Glock sám skoro nehne brvou. Můžeme to přičíst německé studenokrevnosti, ale možná za tím stojí spíše fakt, že nejnovější BMW M5 je zkrátka... nudné.

S vozem jsme ještě nejeli, takže vynášet podobné verdikty nelze, ale trochu se divíme, že BMW takové video vůbec pustilo do oběhu - bude se vám z něj chtít spát, u vytržení z něj nebude ani omylem. A to jsou nakonec i pocity, které nastoluje představa auta s pohonem 4x4, automatem s hydrodynamickým měničem a turby - takové aut bude jistě extrémně rychlé, snadno přístupné a na kluzkých vozovkách bezpečnější než předchůdci. Ale nebude nouze o zábavu?


Ex-pilot F1 a šéf vývoje BMW ukázali novou M5 v akci. 24 minut skoro nehnuli brvou - 1 - BMW M5 F90 TImo Glock Dirk Hacker video 01Ex-pilot F1 a šéf vývoje BMW ukázali novou M5 v akci. 24 minut skoro nehnuli brvou - 2 - BMW M5 F90 TImo Glock Dirk Hacker video 02
S Timem Glockem ani šéfem vývoje divize M ostrá jízda v novém BMW M5 buď neudělala téměř nic, nebo jsou to skvělí herci, kteří dokonale maskují své nadšení...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.