Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fanda se s kamerou dostal do Gigatovárny Tesly. Podívejte se, co tam natočil
10.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to obří továrna, na které dnes prý visí rychlost výroby Tesly Model 3. I její prototypy tam jsou ke spatření, produkční peklo ne až tak.
O nevadské Gigafactory Tesly jsme naposledy mluvili v souvislosti s potížemi Tesly dostat Model 3 konečně po dlouhých peripetiích ke koncovým zákazníkům. Značka zpočátku zpoždění sváděla na problematičtější nájezd automatizované výroby, pak ukázala rukou na dodavatele, aby nakonec uvedla, že za vším je právě Gigatovárna a výroba bateriových modulů pro nový elektromobil, která je náročnější, než automobilka původně čekala.
Je opravdu tak? To je otázka, na kterou dnes nikdo mimo nejužší vedení Tesly nemá odpověď a s jasnou odpovědí nepřichází ani video Michaela Browna, který továrnu na sklonku září navštívil. Jak je patrné i z jeho slov, jedná se o kovaného fanouška značky. Jednoznačně se vyhýbá jakékoli kritice čehokoli, ale to dnes nechme stranou.
Místo toho se pojďme podívat na samotnou továrnu, neboť takovou prohlídku nám dosud nikdo nedopřál. V příštím roce by měla najet na třetinovou kapacitu, pročež má dle plánu vyprodukovat 50 gigawatthodin v bateriových paketech. Toto množství by přitom mělo vystačit zhruba půl milionu vozů, což pro změnu odpovídá produkci zhruba 10 000 aut týdně. Jak to s plány Tesly chodívá, víme, ale i kdyby tento firmě vyšel, samotnou výrobu aut to na tak vysoká čísla nedostane. Značka již oznámila, že letos nebude dosažena ani kvóta 5 000 aut týdně a je tak zatím otázkou, zda příští rok dojde k dosažení dvojnásobku.
Brownova kamera zachycuje i tak zajímavé věci. Patrná je monstrozita celého místa, vidíme modely toho, jak to má uvnitř továrny vypadat či několik raných prototypů Model 3. Co nevidíme, je „produkční peklo“, o kterém mluvil již před pár měsíci Elon Musk a potíže právě na tomto místě, které měly mít za následek, že tu technický ředitel firmy „v zásadě bydlí.”. Spíše tu vidíme naprostou pohodu - atmosféra třeba ve vstupní hale je nadmíru uvolněná a nikdo nikam nespěchá. Ale tady se nakonec dělají „jen” akumulátory...
Návštěva Gigatovárny Tesly ukazuje toto místo v dosud nevídaném rozsahu i detailu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva