Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari dráždí konkurenty ve Formuli 1 novým fíglem. Projde mu to tentokrát?
15.9.2018 | Petr Prokopec
Italové se letos pustili do vskutku svérázné hry na schovávanou. A zjevně ji nechtějí hned tak opustit. Podle nás je to jen pokus odvést pozornost, ale co když ne?
Šampionát Formule 1 pro letošek opustil Evropu, přičemž pro tento víkend je v plánu Velká cena Singapuru. Ta se jede za umělého osvětlení, což hlavně z diváckého pohledu slibuje zajímavé zážitky. V případě Ferrari ale opětovně nebude nač koukat. Tedy, ne že bychom italské stáji prorokovali špatný výkon na trati, naopak spíše doufáme v naháněnou se stříbrnými šípy a rudými býky. Důvod je jinde.
Scuderie do Asie přivezla novou verzi chlazení airboxu, kterou používá před kvalifikací a závodem, pochopitelně kvůli co nejlepším výkonům. Na tom není nic špatného, podobnou věc používají všechny týmy, novinka Ferrari ale nechladí jen airbox, chladí i kameru na něm umístěnou. Ta má sice zvládat pracovat v rozmezí teplot 50 až 120 stupňů Celsia, Italové ovšem již od počátku tvrdí, že pokud monoposty stojí, nedochází ke chlazení větrem, a proto byl zapotřebí nouzový krok.
Tím se na počátku letošní sezóny stal pytlík se suchým ledem, jímž Ferrari kameru přikrývalo. Stáj tak ovšem zakryla pohled do kabiny v momentech, kdy v ní nikdo nesedí, což pochopitelně přitáhlo pozornost konkurence. Ferrari má skvělé starty, piloti při nich v kabině něco dělají a ostatní týmy by zajímalo, o co jde. Žádnou nelegální startovní proceduru FIA neobjevila, nicméně i tak stáji přikázala, aby chlazení ledem přestala používat. Stalo se to krátce před závodem na Monze, a tak během domácího závodu Scuderie přišla se zakrytím kabiny v podobě deštníku.
Od té doby ovšem uplynuly již dva týdny, v Singapururu tedy Ferrari přišlo s mnohem sofistikovanějším systémem. Stáj znovu mluví o nutnosti chladit kameru, zvláště pak v asijské metropoli, kde jsou vysoké teploty běžné. To lze pochopit, a pokud by bylo vidět do kokpitu, nikdo by asi ani nehlesl. Jenže kabina znovu zůstává zakryta a je jasné, že jde znovu hlavně o to.
Proč, můžeme znovu jen spekulovat. Konkurence hovoří o možném podvodu, my ale zůstáváme přesvědčeni, že tu nejde vůbec o nic. Že výhoda Ferrari spočívá v něčem úplně jiném a zatímco konkurence marní čas domáháním se zákazu zakrývání kamery, Ferrari si v klidu užívá „legální” technické výhody, na kterou konkurence nepřišla.
Samozřejmě to tak být nemusí, jisté je ale v tuto chvíli jen tolik, že svým nejnovějším krokem italská stáj znovu přilila olej do ohně. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby konkurence přišla s dalším protestem a znovu uspěla. Tahle šaráda možná potrvá ještě pěkně dlouho a zlobit se za to nebudeme, je docela zábavná.
Ferrari přivezlo do Singapuru novou verzi chlazení kamery a airboxu. Tedy alespoň tak říká nástavci, který ovšem zakrývá výhled do kabiny před kvalifikací a startem
Sofistikovanější novinka následuje pytlík s ledem a detštník
Zdroj: Race Fans
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 4 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 7 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva