Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace)

Italská automobilka prý po výrobě čtyřdveřových sedanů či SUV netouží. Její nový šéf Sergio Marchionne ovšem tak pevné postoje nezastává.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace)

8.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská automobilka prý po výrobě čtyřdveřových sedanů či SUV netouží. Její nový šéf Sergio Marchionne ovšem tak pevné postoje nezastává.

Na sklonku minulého týdne jsme vám představili tajuplný prototyp italské automobilky, který málem zamířil do produkce jako Ferrari FF. Měl mnohem blíže SUV než vůz, který jako FF dnes známe, značka však nakonec dala namísto stylizace karosárny Italdesign přednost návrhům Pininfariny. A tak jsme nakonec dostali dvoudveřový vůz se světlou výškou 145 milimetrů, který lze do škatulky dnes tak módních crossoverů přihodit jen stěží. To ovšem neznamená, že by Vzpínající se koník nakonec mimo zpevněné silnice nemohl zamířit.

Důvodem výše naznačené spekulace je nový šéf značky Sergio Marchionne. Ten sice ještě v roce 2011 tvrdil, že Ferrari nepustí do světa ani SUV, ani sedan, zároveň však kladl velký důraz na exkluzivitu, jež je nadřazena expanzi. Za poslední čtyři roky však zejména Fiat ztrácí pevnou půdu pod nohama, což milovníka svetrů nejspíše přivedlo ke změně názorů. Nyní je tak již víceméně jisté, že Ferrari navýší svou produkci na deset tisíc aut ročně.

Pokud Marchionne změnil názor v jednom ohledu, pak mu nic nebrání v tom, aby otočil také v dalších případech. Zvláště pokud se mu nepodaří umluvit nějakého partnera, se kterým by koncern Fiat Chrysler Automobiles mohl sdílet náklady a tím opustit nelichotivý osud červených účetních čísel. A to se zdá být čím dál tím více nereálným úkolem.

Jaký tedy bude osud maranellské automobilky? To je prozatím ve hvězdách. Jisté je tolik, že v říjnu Ferrari zamíří na burzu. Tedy pouze deset procent akcií, zbývajících 80 % bude na počátku příštího roku odprodáno stávajícím akcionářům. Zbytek firmy si ponechá Piero Ferrari, Enzův nemanželský syn, který o prodeji svého podílu nechce ani slyšet.

Tím můžeme dnešní článek ukončit, poslední zmínka bude patřit neoficiální ilustraci Ferrari FX, za kterou stojí Theo Chin. Ten svou kreaci založil právě na prototypu modelu FF, přičemž čelní partie si vypůjčil od sériového modelu. Dá se přitom předpokládat, že takhle by crossover značky skutečně vypadat mohl, s jeho výrobou se ale nepočítá. Zatím.


Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace) - 1 - Ferrari FX render
Neofiální ilustrace crossoveru Ferrari FX...

Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace) - 2 - Ferrari FF crossover prototyp 01Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace) - 3 - Ferrari FF crossover prototyp 02Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace) - 4 - Ferrari FF crossover prototyp 03Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace) - 5 - Ferrari FF crossover prototyp 04Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace) - 6 - Ferrari FF crossover prototyp 05Ferrari FX je řešení pro případ, kdyby si to s SUV v Maranellu rozmysleli (ilustrace) - 7 - Ferrari FF crossover prototyp 06
...vychází z prototypu, který před pár lety navrhla karosárna Italdesign

Ilustrace: Theophilus Chin

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše