Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat nikdo nechce. Marchionneho námluvy s VW tvrdě utnul šéf koncernu
8.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V reakci na převzetí Opelu by šéf FCA také rád získal silného partnera. VW ale o ztrátový Fiat momentálně nestojí a zájem nemá ani nikdo jiný.
Prakticky celý rok 2015 jsme zmiňovali snahy šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho o spojení s americkou automobilkou General Motors. Ta však o ztrátový Fiat neměla nejmenší zájem, a to ani za předpokladu, že součástí dohody by byl také stále ziskovější Chrysler. Marchionne proto pokusy o vytvoření automobilového gigantu s logem GM-FCA vzdal. To se ovšem netýkalo dalšího hledání ideálního partnera.
Prakticky přesně před rokem ovšem šéf FCA uvedl, že se nehodlá spojit s kdekým, takové PSA pro něj nebylo zrovna zajímavé. Francouzi ovšem tento týden potvrdili převzetí Opelu, čímž Marchionnemu minimálně zkazili chuť k jídlu. Milovník svetrů proto začal s dalšími námluvami, přičemž v jeho hledáčku se ocitl Volkswagen, který podle něj bude francouzsko-německou aliancí nejvíce zasažen.
Zda se tak skutečně stane, je otázkou. Nicméně koncern VW-FCA rozhodně nevznikne. Šéf německého koncernu Matthias Müller totiž v Ženevě řekl: „Nejsme připraveni na jednání o čemkoli... máme jiné problémy.“ A aby dal svůj nezájem najevo opravdu jasně, dodal až kruté: „Marchionneho jsem neviděl měsíce.“
Šéf Fiatu totiž rozjel námluvy podobným způsobem, jako kdysi s GM - tehdy poslal šéfce koncernu e-mail. Tady se neobtěžoval ani s tím a o svém zájmu o spojení s VW pouze promluvil před novináři. Ti se pak zeptali Müllera a jeho slova již donesla zpě k italskému manažerovi. Šéf FCA ale neztratil tvář a zareagoval na to s tím, že opětovně zkusí štěstí u General Motors.
I tady ovšem narazí. Šéf GM Dan Ammann totiž uvedl, že „jsme neměli zájem již dříve a o to menší jej máme nyní“. FCA tak nejspíše zůstane i nadále osamoceno, dle analytiků ale ne dlouho. Americký trh, tedy místo, kde koncern nejvíce profituje, se totiž blíží ke svému vrcholu. A jakmile jej dosáhne, hodnota FCA bude klesat. Pak se může stát, že Fiat nakonec k některé z automobilek, ke kterým Marchionne vzhlíží, připojen bude. Ovšem pouze jako další sdružená značka, nikoliv rovnocenný partner, jak by si asi jeho šéf představoval. To už ale jen spekulujeme...
Spojení s FCA odmítl jak šéf VW Matthias Müller...
...tak prezident GM Dan Ammann
Marchionne tak nadále zůstává sám jako kůl v plotě
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva