Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Fiat povtrdil výrobu crossoveru 500X i odvozeného Jeepu v Melfi, prázdniny končí
21.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové modely se čekají až v roce 2014, do té doby musí Fiat investovat do 500 svařovacích robotů, nové lakovny, lisovny a montážní linky 24 miliard korun.
O problémech italského Fiatu víme již delší dobu. Stejně tak dobře známé jsou spekulace ohledně crossoveru 500X, který by mělo doprovázet dvojče s logem Jeepu. Doposud však nebylo tak úplně jasné, jak automobilka oba oříšky rozlouskne. Šéf koncernu Sergio Marchionne však tento týden přišel s rozhodnutím, které zabíjí obě mouchy jednou ranou.
Změnu na propadajících se evropských trzích samozřejmě Fiat sám o sobě vyvolat nedokáže. Vyřešit by se ovšem měla skomírající kapacita jeho továren, z nichž některé jedou jen na 50 % a některé dokonce mají prozatímní „prázdniny”. Marchionne totiž potvrdil, že výroba obou novinek bude probíhat v továrně Fiatu v italském Melfi.
Radost z toho jistě má italská vláda, které nepřibudou nezaměstnaní, pro koncern však zavedení nových montážních linek, lakovny, lisovny a nákup 500 svařovacích robotů vyjde na nějakých 24 miliard. Oba vozy by proto měly být setsakra úspěšné, neboť nezájem klientely znamená další krůček směrem k bankrotu.
Fiat proto hodlá s modelem 500X zamířit do vyššího segmentu trhu, kde již nebude tolik záležet na kvantitě, jako spíše na luxusu na palubě. Model Jeepu, o jehož názvu ještě nebylo rozhodnuto, pak bude prodáván jen s pohonem všech kol a bohatší standardní výbavou.
První modely by měly sjet z linky v roce 2014. Pro Jeep se přitom jedná o zcela nový segment, zatímco u Fiatu model 500X nahradí stárnoucí Sedici. O rok později by navíc na stejné lince měl vzniknout nástupce Punta postavený na platformě Fiatu 500L.
Podle Marchionneho je navíc kapacita továrny v Melfi dostatečná k výrobě čtyř modelů, v roce 2016 by tak měla dorazit další karosářská verze vycházející z platformy „Small Wide“. Obě novinky pak mají rovněž mířit na bohatou klientelu. Výroba mainstreamových modelů by přitom nadále měla pokračovat ve svém stěhování mimo západní Evropu, a to především kvůli levnější pracovní síle. Z toho důvodu se ostatně třeba model 500L vyrábí v Srbsku v bývalé továrně Zastavy.
Fiat 500X se poprvé představil v červenci v Turíně, ovšem pouze takto
Zdroje: Autocar, Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 48 minutami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva