Fisker Karma je zřejmě definitivně po smrti, rozebírají se výrobní linky

Číňané sice plánují výrobu nové verze sedanu, prozatím však zůstává pouze u slibů. Je tak otázkou, zda také vůbec dorazí sériový Atlantic.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Fisker Karma je zřejmě definitivně po smrti, rozebírají se výrobní linky

30.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Fisker Karma je zřejmě definitivně po smrti, rozebírají se výrobní linky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Číňané sice plánují výrobu nové verze sedanu, prozatím však zůstává pouze u slibů. Je tak otázkou, zda také vůbec dorazí sériový Atlantic.

Již prakticky dva roky mluvíme o automobilce Fisker pouze v souvislosti s jejím krachem. Značku sice v mezičase převzal nový čínský majitel, který prohlašuje, že se klidně vydá ze všech peněz, jen aby uspěl, snadno však může zůstat jen z onoho vydání se ze všech peněz. Úspěch elektromobilů je totiž v současné době spojen jen s přerozdělováním a ani s ním nedokáže dostat svůj byznys do plusu ani zcela bezpáteřní Tesla. Natož pak kdokoli, kdo chce pracovat s reálným zájmem zákazníků při ceně odpovídající nákladům.

Tomuto tématu se ale dnes věnovat nebudeme, místo toho zamíříme do Finska, kde sídlí společnost Valmet Automotive. Ta měla na starosti výrobu modelu Karma, od července 2012 však montážní linky stojí. Nový majitel Fiskeru, firma Wanxiang, pak sice možná touží po jejich opětovném rozjetí, mnoho konkrétních kroků pro to ovšem nedělá. Není proto divu, že Valmet přistoupil k demontáži linek.

Podle mluvčího finské společnosti Mikaela Mäkiho sice i nadále probíhají jednání o restartu výroby, s ohledem na zmiňované aktivity v továrně Uusikaupunki to ovšem vypadá, že k danému kroku asi nedojde. Zvláště když firma Wanxiang opravdu zůstává jen u tiskových prohlášení, podle kterých bude nová generace založena na verzi z roku 2012 a dostane nutný upgrade ve všech klíčových oblastech.

Nic konkrétního ale nebylo upřesněno, stejně jako zatím nebyl zachycen testovací prototyp. Čínská společnost ani nenaznačila, kdy by omlazená Karma mohla spatřit světlo světa. Šéf americké pobočky Pin Ni pouze dodal, že Fisker nadále zaměstnává asi 90 techniků, kteří prý pracují na produkční verzi modelu Atlantic. Ten by přitom měl ohromit daleko nižší cenou, i to jsou ale v tuto chvíli jen sliby...


Fisker Karma je zřejmě definitivně po smrti, rozebírají se výrobní linky - 1 - Fisker Karma modra 02Fisker Karma je zřejmě definitivně po smrti, rozebírají se výrobní linky - 2 - Fisker Karma modra 03Fisker Karma je zřejmě definitivně po smrti, rozebírají se výrobní linky - 3 - Fisker Karma modra 05
Fisker Karma je zřejmě již definitivní minulostí...

Fisker Karma je zřejmě definitivně po smrti, rozebírají se výrobní linky - 4 - Fisker Atlantic oficialni 05Fisker Karma je zřejmě definitivně po smrti, rozebírají se výrobní linky - 5 - Fisker Atlantic oficialni 07Fisker Karma je zřejmě definitivně po smrti, rozebírají se výrobní linky - 6 - Fisker Atlantic oficialni 08
...otázkou je pak budoucnost sériové verze konceptu Atlantic

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.