Ford 1,0 Ecoboost: klíčový „benzin” Fordu na třech minutách videa

Možná to je pouhá paranoidní spekulace, ale vypadá to, jakoby budoucnost menších benzínových Fordů byla čistě tříválcová.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford 1,0 Ecoboost: klíčový „benzin” Fordu na třech minutách videa

19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ford 1,0 Ecoboost: klíčový „benzin” Fordu na třech minutách videa

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Možná to je pouhá paranoidní spekulace, ale vypadá to, jakoby budoucnost menších benzínových Fordů byla čistě tříválcová.

Když zvážíme možnost, že obyčejná benzínová atmosférická šestnáctistovka byla před nějakými deseti až patnácti lety jedním z nejdůležitějších motorů nižší střední třídy a ani dnes její význam není zanedbatelný, měl by mít Ford zatraceně dobrou náhradu, aby z toho nebyl vážný problém. Modrý ovál věří, že tím nástupcem se může stát litrový tříválec s turbodmychadlem.

Ford ovšem sází na litrovou „kartu“ v mnohem širším měřítku než jen v segmentu Golfu. Kromě Focusu a kompaktního vanu B-Max, kde má být aplikována přeplňovaná verze 1,0 Ecoboost, zde máme rovněž Fiestu.

Ta nyní vábí zákazníky velmi důležitým, levným zážehovým motorem o objemu 1,25 litru a výkonem od 60 do 82 koní (sílou nebo spotřebou jsou na tom samozřejmě mnohem lépe diesely nebo benzínový Duratec 1.6 Ti-VCT, na druhou stranu jsou ale také výrazně dražší). Právě tento jednoduchý čtyřválec musí do budoucna udělat místo atmosférické verzi tříválce o výkonu 80 koní a nebylo by překvapivé, kdyby se musel kvůli třeba stokoňové jednotce 1,0 Ecoboost časem poroučet také agregát 1,4 Duratec s výkonem 96 koní.

Jak možná tušíte, ještě nejsme u konce. Před necelým měsícem jsme psali, že Ford pracuje na litrovém Ecoboostu s výkonem až 180 koní, což by teoreticky mohla být silnější náhrada za atmosférický dvoulitr - v podstatě vymírající typ motoru.

Takto pohromadě to možná vypadá zvláště, ale skutečně se zdá, jakoby evropská divize americké automobilky Ford naplánovala benzínovou budoucnost svých vozů (od modelu Ka až po Focus) hlavně ve spojení s jediným tříválcem naladěným na příslušný výkon a chtěla vypustit většinu benzínových čtyřválců v objemu od 1,25 do 2,0 litru. Což by asi bylo docela odvážné rozhodnutí, ale ve světle výše uvedeného to tak opravdu působí.

Pokud máte chuť podívat se blíže na tento zázrak, tak Ford zveřejnil video, kde 1,0 Ecoboost v přeplňované verzi podrobně představuje. Typ s turbodmychadlem má dnes 100 až 125 koní, je vybavený přímým vstřikováním, rozvodem DOHC s čtyřmi ventily na válec a variabilním časováním a malým turbem schopným točit až 250 tisíc otáček. V nabídce výkonů by to tedy měl být pomyslný střed příštího tříválcového portfolia Fordu.

Zdroj: Youtube přes autoblog.it

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše