Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford nechtěně odhalil maximálku nového GT. A slaví první vítězství nad McLarenem
17.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Můžete se tomu divit, ale přesné technické parametry nového Fordu GT jsou stále tajemstvím. Maximální rychlost už mezi ně ale nepatří.
Příchod nové generace Fordu GT provází až zbytečně mnoho hořkosti. Může za to především samotná automobilka spuštěním dost hloupé hry s dostupností, kterou dokáže dále „šperkovat”. Nejde tu ale jen o pocity, další negativní aspekty souvisejí s až nepochopitelně vysokou spotřebou či přístrojovým štítem, který bychom v novém autě čekali někdy před 30 léty, ne v roce 2017.
Značka se pochopitelně stále pokouší zlepšit reputaci své sportovní vlajkové lodi, pročež nyní pustila do světa další snímek palubky, tentokráte přepnuté do jízdního režimu VMax. V tomto módu přitom Ford GT dosahuje nejvyšší rychlosti, která byla onou fotografií velmi pravděpodobně prozrazena. Pochopitelně, nemůžeme si tím být stoprocentně jisti, ale asi by automobilka fotografií palubky v režimu „maximální rychlost” neukazovala na displeji cokoli jiného než... maximální rychlost. Ta je zde vyjádřena hodnotou 216 mil v hodině, tedy na 348 km/h. To je samozřejmě na značku nemalé číslo, i když „jen“ o 18 km/h vyšší než u předchozího GT - to zvládlo 330 km/h.
Můžete se divit, že se v hádankách bavíme o tak základním technickém údaji dnes, kdy je vůz dávno vyprodán, ale to jsou ony fordí hrátky. Automobilka pochopitelně maximálku dávno zná, dosud ale řekla jen tolik, že vůz pojede přes 320 km/h, víc nic. Ovšem, 348 km/h vypadá jako číslo, na které si mělo smysl počkat, i když je třeba brát v úvahu i vysokou cenu, která na bedra novinky klade nemalá očekávání. Za očekávaných 12 milionů korun (ano, ani cenu přesně neznáme) si totiž můžete pořídit třeba vylepšené Lamborghini Aventador S, které je o jeden kilometr v hodině rychlejší. Navíc nebudete muset čekat na schválení značky, že si jej můžete objednat.
A máme tu ještě jeden aspekt, který lze označit za pozitivní a o kterém dosud nepadlo ani slovo. Řeč je o rychlosti přepnutí GT do režimu Race, s čímž je spojen pokles světlé výšky o 50 milimetrů a zároveň aretace zadního spoileru do polohy, při které generuje maximální přítlak. S podobným přenastavením se samozřejmě shledávají takřka všichni majitelé moderních supersportů, kteří si ale již museli vypěstovat nemalou trpělivost. Kupříkladu u McLarenu P1 tato rekonfigurace zabere opravdu dlouhých 27 sekund. S její aktivací tak pomalu můžete začít ještě před nasoukáním do závodního overalu. A přesto vám ještě zbude čas na zavázání bot a nasazení rukavic či helmy.
V případě Fordu GT ale pomalu nestihnete ani tyto doplňky vytáhnout z tašky, přepnutí do režimu Race totiž zabere pouhé čtyři sekundy. Tedy sedmkrát méně času než u britského hybridního supersportu, který přitom byl ještě dražší. Jak se tedy zdá, každá značka vkládá finance do jiných oblastí vývoje a je pouze na zákaznících, aby usoudili, co je pro ně prioritou.
Nový Ford GT bude zvládat maximálku 348 km/h...
...jeho hlavní devizou je ale bleskurychlé přepnutí do režimu Race, jenž zvládá za pouhé čtyři sekundy. Tedy sedmkrát rychleji než McLaren P1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda