Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ford přiznává, že motor nového Focusu RS měl problémy se spolehlivostí (videa)
10.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další dvě epizody mapující vývoj ostrého hatchbacku odhalují nejen řádění za Polárním kruhem, ale rovněž nesnáze spojené s 2,3litrovým čtyřválcem.
Zrození třetí generace Fordu Focus RS zabralo modrému oválu dva a půl roku. Vývojový tým se po tu dobu musel potýkat s nemalými obtížemi, které se automobilka rozhodla zmapovat v osmidílné sérii prezentované na serveru YouTube. My jsme vám prozatím představili čtyři části, přičemž u posledních dvou jsme již museli konstatovat jistou nudu a nezáživnost. Zároveň jsme však naznačili, že s další epizodou by mohlo přijít jisté vzrušení, neboť tým techniků vyrazil za Polární kruh.
Dočkali jsme se tedy alespoň špetky zábavy? To ano, nicméně zároveň tu máme také jisté zmatení, a to nikoliv na naší straně, ale na straně modrého oválu. Technici se totiž v záplavě sněhu a ledu zmiňují o problémech s pohonnou jednotkou, o nichž však v předchozích čtyřech částech nepadlo ani slovo. Důvodem je, že na agregát se zaměřuje až šestá epizoda, v níž se pro změnu vracíme do technického centra v Duntonu.
Čtyřválcový 2,3litrový motor sice modrý ovál používá již ve Fordu Mustang, nicméně pro potřeby modelu Focus RS byl cílem vyšší výkon i točivý moment. To podle Steva Ellise nebyl až takový problém, nicméně pohonná jednotka v ten moment začala vykazovat jistou nespolehlivost, zvláště na limitu. Jak se vše povedlo vyřešit, to se již nedozvíme. Nicméně jistotou prý je, že veškeré nesnáze nakonec překonány byly.
Vyjma toho se také dozvíme, že Ford vyrobil dodatečných 53 prototypů, které by měly prokázat celkovou spolehlivost vozu. Všechny exempláře přitom sjely z výrobní linky v německém Saarlouis, kde se bude montovat také plně produkční verze, a to pro celý svět. Do té doby ale ještě zbývá nějaký ten čas, který nám modrý ovál vyplní posledními dvěma epizodami seriálu Rebirth of an Icon (Znovuzrození ikony).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 5 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 8 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva