Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Golf R vs. A45 AMG vs. WRX STi ve sprintu: VW není radno podceňovat (videa)
30.6.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Golf R je mezi těmito soupeři nejslabší z pohledu výkonu i image. Jenže když přijde na skutečný boj, na papírové předpoklady ani pověst se nehraje.
Že „koncernová auta” s motory TSI jedou v přímce až neuvěřitelně dobře, jsme poznali už mnohokrát. A ne, neobviňujte Volkswagen, Škodu, Seat a další z nějakých nekalých praktik, výkony jejich aut jsme nejednou ověřovali „na brzdě” a beztak jela excelentně. Ať už se vám to líbí nebo ne, auta s motory TSI jsou dnes v poměru udávaného výkonu a dodávané dynamiky na vrcholu „potravinového řetězce” a konkurence na ně v tuto chvíli nemá ráznou odpověď.
Platí to hlavně o jednotce 2,0 TSI známé z mnoha vozů koncernu VW. Však teprve nedávno jsme vám ukázali, jak se velká a těžká Škody Superb s 280koňovou verzí tohoto motoru prakticky vyrovná lehkému a ostrému Civicu Type R. Uspořádali jsme přímé srovnání 220koňové Škody Octavia a staršího Subaru WRX STi s podobně překvapivým výsledkem a porovnali i Audi S3 Sedan s novým WRX STi, opět v podobném duchu.
Tentokrát vám nenabídneme vlastní srovnání, ale výsledek práce našich jihoafrických kolegů, kteří proti sobě ve sprintu postavili 300koňový VW Golf R, o 60 koní silnější Mercedes A 45 AMG, který byl a teď zase znovu je nejsilnějším hot hatchem vůbec, a 306koňové Subaru WRX STi. Snad netřeba dodávat, že Golf by měl být v tomto srovnání nejslabší. Má nejmenší výkon - oproti Subaru je rozdíl umocněn i menším objemem motoru, oproti Mercedesu je pak rozdíl ve výkonu opravdu značný. Mercedes je navíc nejlehčí, zbylí dva soupeři jsou na tom prakticky stejně.
Výsledek? Nebojte, Mercedes v tomto srovnání neprohraje, na to je proti Golfu až příliš jinde. S ohledem na rozdíl ve výkonu a hmotnosti, také v použitých převodovkách a vůbec snaze třícípé hvězdy postavit auto na krátké sprinty (viz tři první krátké převody, agresivní launch control apod.) je ale rozdíl docela malý. Srovnání Golfu se Subaru pak ještě lépe ukazuje, že 300 wolfburských koní a 300 koní odkudkoli jinud jsou dnes dvě trochu jiné věci. Však se podívejte sami...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 3 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 4 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 6 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 7 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage