Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda 1,6 i-DTEC: známe parametry nové dieselové šestnáctistovky
30.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po měsících spekulací máme konečně přesné informace o novém malém dieselovém motoru Hondy, kterým hodlá v některých modelech nahradit stárnoucí dva-dvojku.
Mezi informacemi o nové generaci zážehových motorů Earth Dreams se objevila také drobná zmínka o dieselovém čtyřválci o objemu 1,6 litru. O tom, že Honda takový motor chystá, se spekuluje již od léta a od minulého týdne s jistotou víme, že skutečně existuje. Nyní máme k dispozici i jeho přesné parametry.
Nová šestnáctistovka má „nahradit stávající jednotku 2,2 i-DTEC“. Honda tím patrně myslí „nahradit v modelu Civic“, protože diesel o tak velkém objemu je v nižší střední třídě unikum. Na druhé straně není vyloučeno, že by se nový motor mohl o vzoru Citroënu C5 a Peugeotu 508 objevit také v Accordu. Naopak bylo by zvláštní, kdyby se Honda pokoušela zlikvidovat také nejsilnější provedení 2,2 o výkonu 180 koní, tím ale neříkáme, že se tak nemůže stát.
Krátký popis agregátu říká, že díky mimořádné péči věnované zvýšení pevnosti bloku a použití hliníku se má jednat o vůbec nejlehčí diesel ve své objemové kategorii. Stejně jako u benzínových čtyřválců, také zde se konstruktéři zaměřili na snižování vnitřního tření, optimalizaci chlazení a celkově tepelného řízení motoru a zmenšením hmotnosti turbodmychadla při současném zvýšení jeho účinnosti. Výsledkem má být snížení emisí o 15 procent ve srovnání s „předchozími produkty Hondy“, takže automobilka patrně srovnává s jednotkou 2,2, jelikož starší 1,7 CTDi pocházela od Isuzu.
Parametry motoru Honda přímo v tiskové zprávě neuvádí, máme je ale z jiného zdroje přímo z tokijského autosalonu. Vysoce postavený zástupce automobilky potvrdil, že motor bude mít výkon 120 koní a maximální točivý moment 300 newtonmetrů. Agregát PSA/Ford 1.6 HDi tím překonává o 8 koní a 40, respektive 60 newtonmetrů bez využití jejich režimu overboost. Pokud vás tato zpráva zaujala, pak lze dodat prosté: „Již brzy ve vašem Civicu...”
Zmenšování motorů se neubránila ani Honda, místo čtyřválce 2,2 nasadí novou šestnáctistovku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda