Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i30 N může časem dostat i vyšší výkon a 4x4, v hledáčku má Focus RS
28.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf sportovní divize značky Albert Biermann chce postavit konkurenci i nejrychlejšímu Focusu. Přiznává však, že nejprve je třeba vychovat zákaznickou obec.
Jen před pár desítkami hodina jsme se mohli znovu podívat na zoubek Hyundai i30 N. Nové informace přitom naznačovaly, že korejský hot hatch dostane do vínku jen 230 koní, což v současnosti není nikterak mimořádné stádo. Šéf sportovní divize automobilky a dřívější hlava techniky BMW Albert Biermann ovšem nyní uvedl, že tento krok má své důvody. „Pokud bychom přišli hned s ostrým hatchbackem na nejvyšší možné úrovni, bylo by to příliš rychlé na naše zákazníky i dealery.“
Biermann ovšem nevylučuje, že do budoucna by se i30 N mohlo objevit ve výkonnější variantě, která by si vyšlápla dokonce na Ford Focus RS. Z toho důvodu by přitom pohon předních kol nahradil systém 4x4 a přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec by přišel s vyšším výkonem. Žádné konkrétní číslo zmíněno nebylo, jako jisté vodítko v tomto směru můžeme použít hot hatch modrého oválu, který počítá s 350 koňmi. Ani to by ale nemusela být konečná, neboť kupříkladu takový Mercedes nedávno uvedl, že v případě dvoulitru nemusí být problémem až 600 koní. Rozhodně však počítáme s tím, že Hyundai se bude držet spíše blíže třem stovkám.
Biermann přitom dodal, že ostrá verze dorazí v závislosti na růstu sportovní divize. „U Hyundai platí, že pokud si myslíme, že je něco dobré pro zákazníky, pak s tím přijdeme. Mohli bychom tedy stvořit něco na vrcholné úrovni, ale nejprve musíme prozkoumat vody a vytvořit fanouškovskou základu. Poté lze zamířit výš, vše je otázka výkonu,“ dodává.
Více koní by ovšem již muselo být spárováno se zmiňovaným pohonem všech kol, aby byl zaručen jejich lepší přenos na silnici. Základní i30 jej ale nedostane, pročež je sporné, zda se výkonnější verze skutečně dočkáme. I pro Biermanna totiž bude náročné ospravedlnit nemalé náklady na vývoj spojené pouze s malými registracemi.
Ostřejší varianta by se mohla více podobat prototypu s letošní čtyřiadvacetihodinovky Ringu...
...zatímco standardní provedení Hyundai i30 N se bude více držet při zemi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 6 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 9 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva