Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Santa-Fast je Santa-Fe upravené na zadní pohon výkonem 1 055 koní
30.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Projekt Bisimota staví na základě SUV, které je primárně předokolkou. V útrobách je 3,8 V6, manuál a pohon pouze zadních kol.
Každoroční lasvegaská přehlídka tuningu SEMA Show se blíží, takže se začínají objevovat auta, která si tam budou moci návštěvníci prohlédnout. A nebyla by to SEMA bez vozu Hyundai upraveného u firmy Bisimoto. V roce 2013 to byly Hyundai Genesis a také Honda Odyssey, která byla zhruba před měsícem na prodej, v roce 2014 zase sedmisetkoňová Sonata.
Letos se ukáže Hyundai Santa-Fast. Jak asi tušíte, je to silně upravené SUV Santa-Fe, které dostalo i nové jméno. Už to má naznačovat, jak moc je rychlé. Pod kapotou mu pracuje 1 055 koní. U Bisimota začali se standardním 3,8 V6, který kompletně přestavěli - má silnější vačky, ojnice i písty, vstřikovače s větší kapacitou a novou řídící jednotku od AEM A také dvě turbodmychadla od Turbonetics, jejichž maximální plnicí tlak je 2,9 baru.
Santa-Fast je navíc zadokolka, vpředu poloosy vůbec nemá, což znamenalo nutnost otočit motor o 90°. Za něj byla namontována manuální převodovka z Genesisu R-Spec a zadní diferenciál z Hyundai Equus. Zásadní upravení podlahy auta je tedy jistotou, stejně jako změny v přepážce mezi kabinou a motorovým prostorem a také tu je nový zadní pomocný rám od firmy Rothfab. Přední brzdiče jsou čtyřpístkové a vůz drží na silnici odpružení od KW.
Dovnitř se zatím moc podívat nemůžeme, on i obrázek zevnějšku je zatím jen počítačovou ilustrací, nic víc k dispozici není. Víme ale, že v kabině je závodní skořepinová sedačka Momo Daytona EVO s pásy značky Crow a ochranná klec. Co zatím neznáme, jsou údaje o dynamice nebo hmotnosti tohoto stroje; nijak lehký asi nebude, ale šílený výkon bude znamenat špičkovou akceleraci... nebo velmi rychlou destrukci zadních pneumatik.
Tahle Santa-Fe je rychlejší než kdeco, odhadujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis