Hyundai Santa-Fast je Santa-Fe upravené na zadní pohon výkonem 1 055 koní

Projekt Bisimota staví na základě SUV, které je primárně předokolkou. V útrobách je 3,8 V6, manuál a pohon pouze zadních kol.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hyundai Santa-Fast je Santa-Fe upravené na zadní pohon výkonem 1 055 koní

30.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Hyundai Santa-Fast je Santa-Fe upravené na zadní pohon výkonem 1 055 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Projekt Bisimota staví na základě SUV, které je primárně předokolkou. V útrobách je 3,8 V6, manuál a pohon pouze zadních kol.

Každoroční lasvegaská přehlídka tuningu SEMA Show se blíží, takže se začínají objevovat auta, která si tam budou moci návštěvníci prohlédnout. A nebyla by to SEMA bez vozu Hyundai upraveného u firmy Bisimoto. V roce 2013 to byly Hyundai Genesis a také Honda Odyssey, která byla zhruba před měsícem na prodej, v roce 2014 zase sedmisetkoňová Sonata.

Letos se ukáže Hyundai Santa-Fast. Jak asi tušíte, je to silně upravené SUV Santa-Fe, které dostalo i nové jméno. Už to má naznačovat, jak moc je rychlé. Pod kapotou mu pracuje 1 055 koní. U Bisimota začali se standardním 3,8 V6, který kompletně přestavěli - má silnější vačky, ojnice i písty, vstřikovače s větší kapacitou a novou řídící jednotku od AEM A také dvě turbodmychadla od Turbonetics, jejichž maximální plnicí tlak je 2,9 baru.

Santa-Fast je navíc zadokolka, vpředu poloosy vůbec nemá, což znamenalo nutnost otočit motor o 90°. Za něj byla namontována manuální převodovka z Genesisu R-Spec a zadní diferenciál z Hyundai Equus. Zásadní upravení podlahy auta je tedy jistotou, stejně jako změny v přepážce mezi kabinou a motorovým prostorem a také tu je nový zadní pomocný rám od firmy Rothfab. Přední brzdiče jsou čtyřpístkové a vůz drží na silnici odpružení od KW.

Dovnitř se zatím moc podívat nemůžeme, on i obrázek zevnějšku je zatím jen počítačovou ilustrací, nic víc k dispozici není. Víme ale, že v kabině je závodní skořepinová sedačka Momo Daytona EVO s pásy značky Crow a ochranná klec. Co zatím neznáme, jsou údaje o dynamice nebo hmotnosti tohoto stroje; nijak lehký asi nebude, ale šílený výkon bude znamenat špičkovou akceleraci... nebo velmi rychlou destrukci zadních pneumatik.


Hyundai Santa-Fast je Santa-Fe upravené na zadní pohon výkonem 1 055 koní - 1 - bisimoto hyundai santa-fast sema2016
Tahle Santa-Fe je rychlejší než kdeco, odhadujeme

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.