Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Santa-Fast je Santa-Fe upravené na zadní pohon výkonem 1 055 koní
30.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Projekt Bisimota staví na základě SUV, které je primárně předokolkou. V útrobách je 3,8 V6, manuál a pohon pouze zadních kol.
Každoroční lasvegaská přehlídka tuningu SEMA Show se blíží, takže se začínají objevovat auta, která si tam budou moci návštěvníci prohlédnout. A nebyla by to SEMA bez vozu Hyundai upraveného u firmy Bisimoto. V roce 2013 to byly Hyundai Genesis a také Honda Odyssey, která byla zhruba před měsícem na prodej, v roce 2014 zase sedmisetkoňová Sonata.
Letos se ukáže Hyundai Santa-Fast. Jak asi tušíte, je to silně upravené SUV Santa-Fe, které dostalo i nové jméno. Už to má naznačovat, jak moc je rychlé. Pod kapotou mu pracuje 1 055 koní. U Bisimota začali se standardním 3,8 V6, který kompletně přestavěli - má silnější vačky, ojnice i písty, vstřikovače s větší kapacitou a novou řídící jednotku od AEM A také dvě turbodmychadla od Turbonetics, jejichž maximální plnicí tlak je 2,9 baru.
Santa-Fast je navíc zadokolka, vpředu poloosy vůbec nemá, což znamenalo nutnost otočit motor o 90°. Za něj byla namontována manuální převodovka z Genesisu R-Spec a zadní diferenciál z Hyundai Equus. Zásadní upravení podlahy auta je tedy jistotou, stejně jako změny v přepážce mezi kabinou a motorovým prostorem a také tu je nový zadní pomocný rám od firmy Rothfab. Přední brzdiče jsou čtyřpístkové a vůz drží na silnici odpružení od KW.
Dovnitř se zatím moc podívat nemůžeme, on i obrázek zevnějšku je zatím jen počítačovou ilustrací, nic víc k dispozici není. Víme ale, že v kabině je závodní skořepinová sedačka Momo Daytona EVO s pásy značky Crow a ochranná klec. Co zatím neznáme, jsou údaje o dynamice nebo hmotnosti tohoto stroje; nijak lehký asi nebude, ale šílený výkon bude znamenat špičkovou akceleraci... nebo velmi rychlou destrukci zadních pneumatik.
Tahle Santa-Fe je rychlejší než kdeco, odhadujeme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 5 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva