Hyundai znovu láká na ostrou i30. Odhalilo její zvuk, předvedlo ji prvním novinářům

Korejská automobilka zveřejnila video odhalující zvukový projev chystaného hot hatche. A zároveň nechala pár lidí svézt se s předprodukčním prototypem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hyundai znovu láká na ostrou i30. Odhalilo její zvuk, předvedlo ji prvním novinářům

24.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai znovu láká na ostrou i30. Odhalilo její zvuk, předvedlo ji prvním novinářům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejská automobilka zveřejnila video odhalující zvukový projev chystaného hot hatche. A zároveň nechala pár lidí svézt se s předprodukčním prototypem.

Hyundai nevynechá jedinou příležitost, kdy může upozornit na příchod chystaného modelu i30 N. Nejen pro samotnou značku, ale i pro celý segment hot hatchů půjde do jisté míry o převratnou událost - novinka by na jedné straně měla nabízet citelně vyšší výkon než třeba Volkswagen Golf GTI, její cena má ale být v podobné míře nižší.

Nikdo samozřejmě zatím neví, kolik přesně bude i30 N stát, nicméně naši australští kolegové, kteří se již mohli projet se zakamuflovaným prototypem, naznačují, že u protinožců bude základní provedení vycházet na 37 500 AUD (cca 663 tisíc korun). Už to by byla příznivá cena i z našeho pohledu, pokud ji ale dáme do kontextu s částkou nutnou k pořízení GTI, vychází Hyundai dokonce ještě lépe.

Na australském trhu ostrý Golf s 220 koňmi pod kapotou (facelift k protinožcům stále ještě nedorazil) startuje na 42 tisících dolarech (742 500 Kč). Hyundai i30 N by tedy měl být o cca 80 tisíc korun levnější. To by naznačovalo, že by korejský hothatch u nás mohl startovat někde okolo 600 tisíc korun.

To je však jen spekulace. I kdyby ovšem finální cena byla blíže Volkswagenu, Hyundai bude ze srovnání stále vycházet vítězně, alespoň v případě výkonu - pod kapotou základní verze totiž bude pracovat přeplňovaný dvoulitr naladěný na 250 koní a 350 Nm točivého momentu. Doplněn pak bude šestistupňovým manuálem, s nímž sprint na stovku klesne na cca 6 sekund.

Kromě toho ovšem Korejci vyrukují ještě s variantou i30 N Performance Pack, která dostane 275 koní a 400 Nm. Kromě toho se pochlubí ještě řadou dalších prvků, jež jí lépe umožní dosáhnout maximální porce zábavy za volantem, třeba adaptivními tlumiči či samosvorným diferenciálem. Očekávat tedy můžeme ještě působivější dynamiku.

Spolu se slušným výkonem lze u obou verzí očekávat agresivněji laděný bodykit zahrnující i rozměrný střešní spoiler. Tomu budou níže dělat společnost dvě koncovky výfuku, za unikátními litými koly pak najdeme posílené brzdové ústrojí. Překalibrován bude i podvozek či řízení, stejně jako máme čekat tužší úchyty motoru a převodovky.

Je tedy očividné, že nás čeká opravdu zajímavý přírůstek mezi hothatchi, což Australané po jízdě s prototypem potvrzují. Kromě jejich slov si přitom z níže přiložených videí můžete vychutnat i oficiální příspěvek, který se zaměřuje na vokální projev motoru. Ten rozhodně není tichý a odpovídá potenciálu, jaký se nachází pod kapotou.


Hyundai znovu láká na ostrou i30. Odhalilo její zvuk, předvedlo ji prvním novinářům - 1 - Hyundai i30 N 2017 dalsi spy videoscreen 01Hyundai znovu láká na ostrou i30. Odhalilo její zvuk, předvedlo ji prvním novinářům - 2 - Hyundai i30 N 2017 dalsi spy videoscreen 02Hyundai znovu láká na ostrou i30. Odhalilo její zvuk, předvedlo ji prvním novinářům - 3 - Hyundai i30 N 2017 dalsi spy videoscreen 03
Hyundai i30 N bude nabízet více výkonu než VW Golf GTI, ovšem za výrazně nižší cenu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše