Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75: projekt výjimečného sporťáků míří k ledu, pět kusů přesto vznikne
12.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mohl to být velmi nekonvenční Jaguar, nicméně nebude. Automobilka se „z důvodu přetrvávající ekonomické krize“ rozhodla projekt C-X75 zastavit.
Informaci i důvody zaříznutí hybridního supersportu potvrdil generální ředitel Jaguaru Adrian Hallmark. „Cítíme, že jsme mohli vůz dokončit, ale při pohledu na globální úsporná opatření máme dojem, že právě teď není zrovna ten správný čas na představení sportovního vozu za osm set tisíc až milion liber,“ řekl Hallmark.
Přesto můžeme říci, že svět o C-X75 tak docela nepřijde. Automobilka ústy svého šéfa potvrdila, že vývoj bude pokračovat do května příštího roku a pět plánovaných prototypů nakonec vznikne. Jeden z nich Jaguar využije jako funkční demonstrátor na svých propagačních akcích, druhý má v této chvíli již vyhrazené teplé místečko ve firemním muzeu a tři poslední kousky najdou své majitele v aukci. Tím se kapitola zřejmě definitivně uzavře.
Světová premiéra hybridního supersportu C-X75 na pařížském autosalonu v roce 2010 přitom vyvolala docela slušnou vlnu pozdvižení. Tradiční britská značka byla tou dobou již finančně zajištěna účty indického koncernu Tata a vůz tohoto formátu, navíc s dvojicí plynových turbín a čtyřmi elektromotory, se zdál být logickým vyústěním jejích ambicí, přestože firma tehdy spekulace o možné produkci vozu striktně odmítala.
Později (v květnu 2011) Jaguar překvapil. Oznámil, že vůz dostal zelenou, ačkoli sadu jeho akumulátorů již neměly dobíjet turbíny. Místo nich vedení slíbilo čtyřválcovou šestnáctistovku přeplňovanou kombinací turbodmychadla a kompresoru o výkonu 500 koní a schopností točit 10 tisíc otáček za minutu. Kombinovaný výkon s párem nových elektromotorů měl dosahovat až 900 koní.
Co přesně se dostane do pěti prototypů, přesně nevíme. Hallmark nicméně slibuje, že až 60 procent technologicí C-X75 se objeví v příštích sériových Jaguarech. Hybridní technologie má být použita v kombinaci s tříválcovými motory. Šéf Jaguaru kromě jiného potvrdil, že firma registrovala asi stovku zájemců o C-X75, přičemž v plánu bylo vyrobit jich maximálně 250 kusů. Nakonec z toho budou jen dvě procenta.
Pouze tři vyvolení budou moci C-X75 zaparkovat ve své klimatizované garáži
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 18:17 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis