Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak řídí ředitelé automobilek? Za volantem téhle GT 86 je sám nejvyšší šéf Toyoty
21.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nemá rád, když kdokoliv nazývá vozy jeho značky nudnými. Proto často za jejich volantem demonstruje své umění oceněné řadou trofejí.
Dle očekávání Toyota oficiálně spustila novou sportovní divizi GR, která má především zatraktivnit nabídku japonské automobilky. Ta je mnohými vnímána jako nudná, což se nelíbí šéfovi Akio Toyodovi. V jeho případě lze nelibost pochopit více než u kohokoliv jiného, neboť se i navzdory pokročilému věku (61 let) jedná o aktivního závodníka a zapřísáhlého petrolheada.
Že Toyodovi koluje v žilách místo krve vysokooktanový benzín, předvedl přímo na akci spojené s uvedením divize GR. Šéf japonské automobilky usedl za volant závodní Toyoty GT 86 a vystřihl několik po sobě jdoucích driftů. To možná v očích mnoha nebude považováno za bůhvíjaké umění, zvláště u vozu s pohonem zadních kol, nicméně takové brblaly bychom rádi viděli na Toyodově místě.
Ono umění (Toyoda má na kontě řadu cen, jež ve snaze zabránit obvinění z nadržování získal pod pseudonymy) lze ocenit o to více, že jde o člověka, jenž šéfuje jedné z největších automobilek na světě. Nedovedeme si totiž představit, že by si podobnou demonstraci svých schopností střihl třeba Matthias Müller (VW Group), Sergio Marchionne (FCA) nebo Carlos Ghosn (Renault-Nissan).
Divize GR bude rozdělena do tří podkategorií. První zvaná GRMN stojí na vrcholu, přičemž pod touto hlavičkou budou představovány vozy těžící z výrazných úprav motoru, podvozku, karoserie i interiéru. První takovou vlaštovkou je Yaris GRMN, který se ve velmi omezeném množství několika málo kusů dostane také na český trh.
Ve středu nabídky budou stát modely s označením GR, které se pochlubí modifikovaným exteriérem, interiérem a podvozkem. Motory však zůstanou v sériovém stavu, přičemž zpočátku má být tento stupeň omezen pouze na modely GT 86 a Yaris. Pro celé portfolio je pak určen stupeň GR Sport, v jehož rámci jde spíše o různé individuální doplňky.
Za volantem této driftující Toyoty GT 86 není jen tak někdo, nýbrž rovnou šéf japonské automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova