Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak rychle a s jakou spotřebou umí jezdit dnes nejmodernější diesely? Podívejte se
18.9.2018 | Petr Prokopec
Dnes ostrakizované motory spousta lidí předem pouští je ze zřetele, jejich vývoj přitom dál pádí vpřed. Co umí ty nejnovější, vám v praxi předvede jednotka 50 TDI v Audi A6.
Nová A6 je aktuálně jedním z mála opravdu prodávaných modelů Audi. Je to kvůli pomalu postupující opětovné homologaci podle nového měřícího cyklu WLTP, která postavila mimo hru celý zástup aut koncernu VW. K dispozici jsou jen vrcholné vozy, nicméně i v jejich případě vás čeká jisté omezení. Kupříkladu již zmíněné A6 lze nyní koupit pouze s dieselovými jednotkami.
Startuje se u verze 40 TDI, již pohání dvoulitrový turbodiesel naladěný na 204 koní spojený se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Dopřát si lze také provedení 45 TDI, kde již pohon obstarává třílitrový šestiválec. Ten pak nabízí 231 koní, které osmistupňový automat přenáší na všechna čtyři kola.
Se stejnou koncepcí je možné počítat také u vrcholného provedení 50 TDI, na které se dnes zaměříme především. Je to jeden z nejmodernějších dieselů používající mild-hybridní technologii, který má být „čistý”, úsporný i dynamický. Většina lidí dnes nad naftovými motory láme hůl a předem je odmítají, ať nabízí cokoli, ale není to trochu škoda?
Však 286 koní motoru 50 TDI by i ve velké A6 mělo zaručit sprint z klidu na stovku za 5,5 sekundy a maximálku 250 km/h. To jsou hezké parametry na - z hlediska obvyklé nabídky A6 - obyčejný šestiválcový diesel a realita není o mnoho horší. Autu byl naměřen sprint na stovku za 5,8 sekundy a v případě nejvyšší rychlosti oněch 250 km/h jistě nebude přehnaných - dle tachometru se vůz dostal až na 264 km/h.
Ještě více než jízdní dynamika nás ovšem zajímá spotřeba, a to ze dvou důvodů. Jednak jde o diesel, u kterého na spotřebě záleží vždy, a jednak byl tento model již homologován v souladu s novými pravidly. Jeho udávaná žíznivost by tedy měla více odpovídat realitě. A ta evidentně není špatná, neboť při ustálené jízdě osmdesátkou si vůz řekne o 3,5 až 4,5 l/100 km. Při stovce pak spotřeba stoupá na 5 litrů. Znovu hezká čísla, snad nejzajímavéjší je ale pohled na spotřebu při rychlosti 180 km/h - v takové chvíli se totiž průměr pohybuje mezi 9 a 10 litry, což je na sedan této kategorie velmi slušné.
Pokud si navíc uvědomíme, že udávaný průměr činí 5,5 až 5,6 litru, zdá se, že uváděné údaje skutečně odpovídají skutečnému provozu o poznání více než dříve. Dodejme, že A6 v provedení 50 TDI startuje na českém trhu na částce 1 630 900 Kč. V základní výbavě má 17palcová litá kola, automatickou klimatizaci, tři displeje, volant potažený kůží, látkové čalounění a rozsáhlou bezpečnostní výbavou, kam spadá třeba detekce chodců, monitoring jízdních pruhů nebo parkovací senzory vpředu a vzadu.
Nové Audi A6 homologované dle metodiky WLTP skutečně odpovídá udávanou spotřebou realitě. Při stovce si řekne o 5 l/100 km, při dvojnásobném tempu o dvojnásobek. To je na velký a těžký sedan docela působivé
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 21:54 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 04.23. 21:48 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch