Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak rychle a s jakou spotřebou umí jezdit dnes nejmodernější diesely? Podívejte se
18.9.2018 | Petr Prokopec
Dnes ostrakizované motory spousta lidí předem pouští je ze zřetele, jejich vývoj přitom dál pádí vpřed. Co umí ty nejnovější, vám v praxi předvede jednotka 50 TDI v Audi A6.
Nová A6 je aktuálně jedním z mála opravdu prodávaných modelů Audi. Je to kvůli pomalu postupující opětovné homologaci podle nového měřícího cyklu WLTP, která postavila mimo hru celý zástup aut koncernu VW. K dispozici jsou jen vrcholné vozy, nicméně i v jejich případě vás čeká jisté omezení. Kupříkladu již zmíněné A6 lze nyní koupit pouze s dieselovými jednotkami.
Startuje se u verze 40 TDI, již pohání dvoulitrový turbodiesel naladěný na 204 koní spojený se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem předních kol. Dopřát si lze také provedení 45 TDI, kde již pohon obstarává třílitrový šestiválec. Ten pak nabízí 231 koní, které osmistupňový automat přenáší na všechna čtyři kola.
Se stejnou koncepcí je možné počítat také u vrcholného provedení 50 TDI, na které se dnes zaměříme především. Je to jeden z nejmodernějších dieselů používající mild-hybridní technologii, který má být „čistý”, úsporný i dynamický. Většina lidí dnes nad naftovými motory láme hůl a předem je odmítají, ať nabízí cokoli, ale není to trochu škoda?
Však 286 koní motoru 50 TDI by i ve velké A6 mělo zaručit sprint z klidu na stovku za 5,5 sekundy a maximálku 250 km/h. To jsou hezké parametry na - z hlediska obvyklé nabídky A6 - obyčejný šestiválcový diesel a realita není o mnoho horší. Autu byl naměřen sprint na stovku za 5,8 sekundy a v případě nejvyšší rychlosti oněch 250 km/h jistě nebude přehnaných - dle tachometru se vůz dostal až na 264 km/h.
Ještě více než jízdní dynamika nás ovšem zajímá spotřeba, a to ze dvou důvodů. Jednak jde o diesel, u kterého na spotřebě záleží vždy, a jednak byl tento model již homologován v souladu s novými pravidly. Jeho udávaná žíznivost by tedy měla více odpovídat realitě. A ta evidentně není špatná, neboť při ustálené jízdě osmdesátkou si vůz řekne o 3,5 až 4,5 l/100 km. Při stovce pak spotřeba stoupá na 5 litrů. Znovu hezká čísla, snad nejzajímavéjší je ale pohled na spotřebu při rychlosti 180 km/h - v takové chvíli se totiž průměr pohybuje mezi 9 a 10 litry, což je na sedan této kategorie velmi slušné.
Pokud si navíc uvědomíme, že udávaný průměr činí 5,5 až 5,6 litru, zdá se, že uváděné údaje skutečně odpovídají skutečnému provozu o poznání více než dříve. Dodejme, že A6 v provedení 50 TDI startuje na českém trhu na částce 1 630 900 Kč. V základní výbavě má 17palcová litá kola, automatickou klimatizaci, tři displeje, volant potažený kůží, látkové čalounění a rozsáhlou bezpečnostní výbavou, kam spadá třeba detekce chodců, monitoring jízdních pruhů nebo parkovací senzory vpředu a vzadu.
Nové Audi A6 homologované dle metodiky WLTP skutečně odpovídá udávanou spotřebou realitě. Při stovce si řekne o 5 l/100 km, při dvojnásobném tempu o dvojnásobek. To je na velký a těžký sedan docela působivé
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva