Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější
30.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Loni vtrhnul na scénu a připomněl časy Škod Felicia a Favorit, neboť právě ty jako jedny z mála vozů používaly motor 1,3. Dnes se na něj můžeme podívat v praxi, pod kapotou Mercedesu.
Nový motor francouzsko-japonské aliance jsme si mohli představit již loni. Renault přitom na pohonné jednotce spolupracoval s Mercedesem, pročež bylo jasné, že očekávat ji nemáme pouze pod kapotami jeho modelů, ale stejně tak se objeví i ve vozech třícípé hvězdy. O to více nás zaujala skutečnost, že agregát disponuje poměrně neobvyklým 1,3litrovým objemem. Prakticky všichni ostatní v této hladině totiž používaly či používají jiné objemy než tento - výjimečné nejsou motory 1,2, 1,4 ani 1,5 litru, ale 1,3 se vážně nevidí.
Co stojí za rozhodnutím Renaultu, nejspíše již nezjistíme. Možná snaha o návrat ke kořenům, neboť třeba takový model 13 disponoval tímtéž objemem. Navíc šlo o sedan, který byl následně překonvertován na Dacii 1310. Nová pohonná jednotka tedy dává smysl u obou značek (později jej skutečně mají dostat i Dacie), byť na rozdíl od minulosti již není atmosférická, nýbrž přeplňovaná. Nabídnout tak zvládá daleko více než 60 koní.
Dnes ovšem její využití pod kapotami francouzských či rumunských vozů nechme stranou, místo toho se zaměříme na instalaci agregátu pod kapotu nového Mercedesu třídy A. Třícípá hvězda v případě verze A200 naznačuje, že jde o jedna-čtyřku, k tomu má však objem stejně daleko jako svého času třeba 6,2litrové osmiválce k označení 63 AMG. Tuto skutečnost ale netřeba zbytečně pitvat.
Nač se budeme soustředit, to je jízdní dynamika. Od 1,3litrového motoru totiž člověk mnoho nečeká, a to ani přes přítomnost turbodmychadla. Mercedes však i z tak malého objemu vydoloval působivých 163 koní a 250 Nm točivého momentu. Technické parametry přitom zatím zmiňují pouze oficiální spotřebu, jenž činí 5,6 l/100 km u manuálu, respektive 5,1 l/100 u automatu.
Pokud ovšem toužíte po datech spojených s jízdní dynamikou, není nic snadnějšího než zhlédnout video níže, které provedení A200 ukazuje v reálném provozu. Zjistit tak můžete, že novému německému hatchbacku zabere sprint z klidu na stovku 8,5 sekundy a na dvoustovku 38 sekund. To přitom rozhodně nejsou údaje, jenž bychom běžně s nějakou „plébejskou“ jedna-trojkou spojovali.
Jak je tedy vidno, nová pohonná jednotka rozhodně není pomalá. Na druhou stranu však ani není závratně rychlá, jak dokazuje srovnání s předchozí generací Mercedesu A200. Ten disponoval přeplňovanou jedna-šestkou, tedy objemnějším motorem, ovšem s nižším výkonem (156 koní) a sprint na stovku mu i tak zabral jen rovných 8 sekund. Přesto nelze počítat s ničím jiným, než že novinku budeme v modelech Renaultu, Nissanu, Dacie a Mercedesu vídat stále častěji.
Nový motor se značně neobvyklým zdvihovým objemem se představil světu loni
Nový Mercedes A200 s ním působí rychlým dojmem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 3 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva