Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak si v praxi vede nový neobvyklý motor Renaultu? Podívejte se, bude stále častější
30.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Loni vtrhnul na scénu a připomněl časy Škod Felicia a Favorit, neboť právě ty jako jedny z mála vozů používaly motor 1,3. Dnes se na něj můžeme podívat v praxi, pod kapotou Mercedesu.
Nový motor francouzsko-japonské aliance jsme si mohli představit již loni. Renault přitom na pohonné jednotce spolupracoval s Mercedesem, pročež bylo jasné, že očekávat ji nemáme pouze pod kapotami jeho modelů, ale stejně tak se objeví i ve vozech třícípé hvězdy. O to více nás zaujala skutečnost, že agregát disponuje poměrně neobvyklým 1,3litrovým objemem. Prakticky všichni ostatní v této hladině totiž používaly či používají jiné objemy než tento - výjimečné nejsou motory 1,2, 1,4 ani 1,5 litru, ale 1,3 se vážně nevidí.
Co stojí za rozhodnutím Renaultu, nejspíše již nezjistíme. Možná snaha o návrat ke kořenům, neboť třeba takový model 13 disponoval tímtéž objemem. Navíc šlo o sedan, který byl následně překonvertován na Dacii 1310. Nová pohonná jednotka tedy dává smysl u obou značek (později jej skutečně mají dostat i Dacie), byť na rozdíl od minulosti již není atmosférická, nýbrž přeplňovaná. Nabídnout tak zvládá daleko více než 60 koní.
Dnes ovšem její využití pod kapotami francouzských či rumunských vozů nechme stranou, místo toho se zaměříme na instalaci agregátu pod kapotu nového Mercedesu třídy A. Třícípá hvězda v případě verze A200 naznačuje, že jde o jedna-čtyřku, k tomu má však objem stejně daleko jako svého času třeba 6,2litrové osmiválce k označení 63 AMG. Tuto skutečnost ale netřeba zbytečně pitvat.
Nač se budeme soustředit, to je jízdní dynamika. Od 1,3litrového motoru totiž člověk mnoho nečeká, a to ani přes přítomnost turbodmychadla. Mercedes však i z tak malého objemu vydoloval působivých 163 koní a 250 Nm točivého momentu. Technické parametry přitom zatím zmiňují pouze oficiální spotřebu, jenž činí 5,6 l/100 km u manuálu, respektive 5,1 l/100 u automatu.
Pokud ovšem toužíte po datech spojených s jízdní dynamikou, není nic snadnějšího než zhlédnout video níže, které provedení A200 ukazuje v reálném provozu. Zjistit tak můžete, že novému německému hatchbacku zabere sprint z klidu na stovku 8,5 sekundy a na dvoustovku 38 sekund. To přitom rozhodně nejsou údaje, jenž bychom běžně s nějakou „plébejskou“ jedna-trojkou spojovali.
Jak je tedy vidno, nová pohonná jednotka rozhodně není pomalá. Na druhou stranu však ani není závratně rychlá, jak dokazuje srovnání s předchozí generací Mercedesu A200. Ten disponoval přeplňovanou jedna-šestkou, tedy objemnějším motorem, ovšem s nižším výkonem (156 koní) a sprint na stovku mu i tak zabral jen rovných 8 sekund. Přesto nelze počítat s ničím jiným, než že novinku budeme v modelech Renaultu, Nissanu, Dacie a Mercedesu vídat stále častěji.
Nový motor se značně neobvyklým zdvihovým objemem se představil světu loni
Nový Mercedes A200 s ním působí rychlým dojmem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva