Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaké prototypy skrývá BMW v nenápadné tajné garáži? Tady vyjíždí jeden za druhým
11.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že jsou mnichovské vozy testovány na Nordschleife, jistě nepřekvapí. Že je BMW ukrývá v docela nenápadné garáži uprostřed Nürburgu by ale mohlo.
Není žádným tajemstvím, že BMW má v pohoří Eifel své testovací centrum. Ostatně, k Nürburgringu se stahuje stále více automobilek, i těch mainstreamovějších, jak dokazuje třeba Hyundai. My pro dnešek zůstaneme pouze u mnichovské značky, stran toho pak zavítáme ještě k její britské odnoži, tedy k Rolls-Roycu. I ten totiž využívá zázemí BMW na Ringu. Jen proto se tedy mohlo stát, že z jedné garáže vyjedou chystaná SUV Cullinan a X5, stejně jako nová generace roadsteru Z4.
Všechny tyto novinky jsme nějakým způsobem mohli v maskování spatřit už dříve a jejich vzhled tedy nebude velkým překvapením. Pozoruhodné ovšem je, kde se ukrývají - obvykle je vídáme vyjíždět či zajíždět do zázemí testovacího centra, kde byl v minulosti nejeden prototyp do detailu natočen, možná ale i právě proto BMW zjevně využívá také docela nenápadné garáže v šedém nürburském domu opodál.
A jelikož auta vyrazila za testováním v jedné skupince, můžeme si udělat také lepší představu o jejich proporcích. Prim přitom v tomto ohledu hraje Cullinan, který je opravdu monstrózní. Jako o čistokrevném SUV bychom o něm ale opravdu neměli přemýšlet, světlá výška se totiž zdá být nižší než u X5.
Mnichovský zástupce aktuálně nejpopulárnější kategorie aut je pro změnu již na první pohled ovlivněn stylizací poslední generace BMW X3. I v jeho případě je navíc zjevná patřičná mohutnost, pročež si klademe otázku, jakých rozměrů asi dosáhne chystaný vrchol nabídky v podobě X7. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby i kvůli snaze vměstnat do kabiny tři řady sedadel šlo nakonec o větší vůz, než jakým bude Cullinan.
Zapomenout pak nesmíme ani na novou generaci BMW Z4, která je zachycena rovnou ve dvou exemplářích. V obou případech se zdá, že pod kapotou pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec B48. Ten se ostatně objevuje napříč celým portfoliem značky, a to v ryze benzinovém i hybridním provedení. Zda ovšem i v tomto případě dorazí provedení 40e, to je zatím sporné, i když nikoliv nepravděpodobné.
BMW má poblíž Ringu své testovací centrum, jenž mohou logicky využívat i dceřiné značky. Nepřekvapí proto vlastně, když z jedné garáže vyjedou nové generace vozů X5 a Z4, stejně jako Rolls-Royce Cullinan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva