Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaký je v praxi hot hatch Hyundai, který za méně nabízí více výkonu než Octavia RS?
4.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen pro Škodu je tohle auto hozená rukavice - až 275 koní výkonu za méně peněz než maximálně 245 u RS nezní na papíře špatně. Co praxe?
Na první opravdový korejský hot hatch jsme čekali dlouho. Letos jsme se konečně dočkali, přičemž dle posledních informací je Hyundai i30 N levnější než konkurence, i když nabízí citelně více výkonu. Mat Watson z Carwow pak dodává, ono čekání se vyplatilo, neboť značka neudělala nikde chybu a zákazníkům dodala skutečný ostrý hatchback. Tedy nejen rychlý vůz, ale také praktický a vhodný ke každodennímu používání.
Watson se posadil za volant verze Performance, jenž sice stejně jako základní provedení užívá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, ovšem naladěný na 275 koní místo 250. S tímto výkonem by se Hyundai i30 N mělo rozjet z klidu na stovku za 6,1 sekundy, realita je však o trochu horší.
Na absolutní špičku třídy korejská novinka tak jako tak nestačí příbuzný. Hyundai se totiž rozhodlo jít spíše proti autům jako je Octavia RS či standardní verze Golfu GTI (v obou případech nanejvýš 245 koní) než třeba proti Hondě Civic Type-R. A spíše než na sportovnost se zaměřilo právě na praktičnost. Vůz vám tak neustále nastavuje vlídnou tvář, a to i když tlačíte na pilu.
Za vším stojí zejména adaptivní tlumiče, díky kterým lze přepínat mezi standardním režimem a módem N. Napomáhají totiž nejen vyrovnávat náklony karoserie, ale zároveň negují i potápění přídě při ostrém brzdění. K tomu přihoďte rozsáhlou standardní výbavu, lehce přibroušený vzhled vůči základnímu modelu a rázem skoro nemáte důvod, proč pátrat u konkurence. Více vám prozradí kompletní Matova recenze či přiložené snímky...
Mat Watson byl z testu i30 N více než nadšený. Vůbec poprvé se tak za volantem jakéhokoliv Hyundai usmíval
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda