Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaký je v praxi hot hatch Hyundai, který za méně nabízí více výkonu než Octavia RS?
4.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen pro Škodu je tohle auto hozená rukavice - až 275 koní výkonu za méně peněz než maximálně 245 u RS nezní na papíře špatně. Co praxe?
Na první opravdový korejský hot hatch jsme čekali dlouho. Letos jsme se konečně dočkali, přičemž dle posledních informací je Hyundai i30 N levnější než konkurence, i když nabízí citelně více výkonu. Mat Watson z Carwow pak dodává, ono čekání se vyplatilo, neboť značka neudělala nikde chybu a zákazníkům dodala skutečný ostrý hatchback. Tedy nejen rychlý vůz, ale také praktický a vhodný ke každodennímu používání.
Watson se posadil za volant verze Performance, jenž sice stejně jako základní provedení užívá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, ovšem naladěný na 275 koní místo 250. S tímto výkonem by se Hyundai i30 N mělo rozjet z klidu na stovku za 6,1 sekundy, realita je však o trochu horší.
Na absolutní špičku třídy korejská novinka tak jako tak nestačí příbuzný. Hyundai se totiž rozhodlo jít spíše proti autům jako je Octavia RS či standardní verze Golfu GTI (v obou případech nanejvýš 245 koní) než třeba proti Hondě Civic Type-R. A spíše než na sportovnost se zaměřilo právě na praktičnost. Vůz vám tak neustále nastavuje vlídnou tvář, a to i když tlačíte na pilu.
Za vším stojí zejména adaptivní tlumiče, díky kterým lze přepínat mezi standardním režimem a módem N. Napomáhají totiž nejen vyrovnávat náklony karoserie, ale zároveň negují i potápění přídě při ostrém brzdění. K tomu přihoďte rozsáhlou standardní výbavu, lehce přibroušený vzhled vůči základnímu modelu a rázem skoro nemáte důvod, proč pátrat u konkurence. Více vám prozradí kompletní Matova recenze či přiložené snímky...
Mat Watson byl z testu i30 N více než nadšený. Vůbec poprvé se tak za volantem jakéhokoliv Hyundai usmíval
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před hodinou - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 3 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22