Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Japonci vytáhli na okruh 10 let starý prototyp, zastínil všechna moderní auta
8.6.2019 | Petr Miler
Není jasné, proč se během testovacího týdne automobilek na nejnáročnějším okruhu světa objevil mezi chystanými novinkami dávno nevyráběný vůz, jasně jim ale ukázal, co postrádají.
Každá mince má dvě strany a vývoj automobilové techniky není výjimkou. Evoluce posledních dvou dekád nám spoustu věcí dala, z pohledu aktivního řidiče přinesla hlavně ohromný posun dynamiky. Už rychlé hatchbacky nižší střední třídy vám dnes za statisíce korun dají rychlost někdejších sporťáků za miliony, a to si rozhodně zaslouží obdiv. Souběžně s tím ale tentýž vývoj řadu věcí vzal a jednou z nich je zvuk motorů.
Aby motor byl opravdu slyšet, musí mít atmosférické plnění, neboť turbodmychadla jeho projev přirozeně tlumí. A vzhledem k tomu, že motory bez turba jsou dnes na trhu naprostou raritou v autech všeho druhu, o krásně znějící vozy jsme jednoduše přišli. Že to je pláč nenapravitelného staromilce a i z turbomotoru lze dostat pěkné tóny? Pěkné možná, ale ty zarývající se hluboko pod kůži prostě nikoli a přiložené záběry jsou toho nejlepším důkazem.
Můžeme na nich vidět nikoli léta staré, ale čerstvé záběry z tohoto týdne, kdy byla Severní smyčka Nürburgringu po většinu času k dispozici automobilkám. To není nic mimořádného, stejně jako to, že na záběrech můžeme vidět všechno možné od prototypů Škody přes BMW až po Bugatti. Všechna zajímavá nová auta ale během chvíle zastíní záblesk z minulosti - Lexus LFA.
Prototyp japonského supersportu, který vznikl už v roce 2009 a postupně byl přetvořen do dalších evolučních podob, mezi novinkami nedává žádný smysl. Mateřská Toyota jej dávno vyprodala a poslední sériový kus sjel z výrobní linky v roce 2012. Co dělá na Ringu, tedy není úplně jasné - buď Lexus chystá něco nového v jeho hávu, zkouší nějaký nový komponent nebo se technici značky prostě jen vyjeli projet. To nakonec není podstatné, zásadní je, co na okruhu předvedl.
Během chvíle se totiž stal nejlepší ukázkou toho, o co jsme za ta léta přišli a jak moc důležitým projevem vozu je zvuk. I když LFA míjí superdrahé Bugatti Chiron, jeden z absolutních vrcholů automobilové produkce, je to Lexus, který přitahuje pozornost. Jeho atmosférický desetiválec zní neskutečně dobře a vedle moderních aut je jak z jiného, mnohem krásnějšího světa. Škoda, tohle nám nikdy nepřestane chybět...
Proč Japonci venčí na Ringu Lexus LFA, není jasné, jasně nám ale ukazuje, o co jsme od doby jeho vzniku ve světě aut přišli
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 2 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 3 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 5 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 6 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva