Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Japonci vytáhli na okruh 10 let starý prototyp, zastínil všechna moderní auta
8.6.2019 | Petr Miler
Není jasné, proč se během testovacího týdne automobilek na nejnáročnějším okruhu světa objevil mezi chystanými novinkami dávno nevyráběný vůz, jasně jim ale ukázal, co postrádají.
Každá mince má dvě strany a vývoj automobilové techniky není výjimkou. Evoluce posledních dvou dekád nám spoustu věcí dala, z pohledu aktivního řidiče přinesla hlavně ohromný posun dynamiky. Už rychlé hatchbacky nižší střední třídy vám dnes za statisíce korun dají rychlost někdejších sporťáků za miliony, a to si rozhodně zaslouží obdiv. Souběžně s tím ale tentýž vývoj řadu věcí vzal a jednou z nich je zvuk motorů.
Aby motor byl opravdu slyšet, musí mít atmosférické plnění, neboť turbodmychadla jeho projev přirozeně tlumí. A vzhledem k tomu, že motory bez turba jsou dnes na trhu naprostou raritou v autech všeho druhu, o krásně znějící vozy jsme jednoduše přišli. Že to je pláč nenapravitelného staromilce a i z turbomotoru lze dostat pěkné tóny? Pěkné možná, ale ty zarývající se hluboko pod kůži prostě nikoli a přiložené záběry jsou toho nejlepším důkazem.
Můžeme na nich vidět nikoli léta staré, ale čerstvé záběry z tohoto týdne, kdy byla Severní smyčka Nürburgringu po většinu času k dispozici automobilkám. To není nic mimořádného, stejně jako to, že na záběrech můžeme vidět všechno možné od prototypů Škody přes BMW až po Bugatti. Všechna zajímavá nová auta ale během chvíle zastíní záblesk z minulosti - Lexus LFA.
Prototyp japonského supersportu, který vznikl už v roce 2009 a postupně byl přetvořen do dalších evolučních podob, mezi novinkami nedává žádný smysl. Mateřská Toyota jej dávno vyprodala a poslední sériový kus sjel z výrobní linky v roce 2012. Co dělá na Ringu, tedy není úplně jasné - buď Lexus chystá něco nového v jeho hávu, zkouší nějaký nový komponent nebo se technici značky prostě jen vyjeli projet. To nakonec není podstatné, zásadní je, co na okruhu předvedl.
Během chvíle se totiž stal nejlepší ukázkou toho, o co jsme za ta léta přišli a jak moc důležitým projevem vozu je zvuk. I když LFA míjí superdrahé Bugatti Chiron, jeden z absolutních vrcholů automobilové produkce, je to Lexus, který přitahuje pozornost. Jeho atmosférický desetiválec zní neskutečně dobře a vedle moderních aut je jak z jiného, mnohem krásnějšího světa. Škoda, tohle nám nikdy nepřestane chybět...
Proč Japonci venčí na Ringu Lexus LFA, není jasné, jasně nám ale ukazuje, o co jsme od doby jeho vzniku ve světě aut přišli
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 22 minutami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 4 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 15:44 - petr_riha
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1