Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Japonci vytáhli na okruh 10 let starý prototyp, zastínil všechna moderní auta
8.6.2019 | Petr Miler
Není jasné, proč se během testovacího týdne automobilek na nejnáročnějším okruhu světa objevil mezi chystanými novinkami dávno nevyráběný vůz, jasně jim ale ukázal, co postrádají.
Každá mince má dvě strany a vývoj automobilové techniky není výjimkou. Evoluce posledních dvou dekád nám spoustu věcí dala, z pohledu aktivního řidiče přinesla hlavně ohromný posun dynamiky. Už rychlé hatchbacky nižší střední třídy vám dnes za statisíce korun dají rychlost někdejších sporťáků za miliony, a to si rozhodně zaslouží obdiv. Souběžně s tím ale tentýž vývoj řadu věcí vzal a jednou z nich je zvuk motorů.
Aby motor byl opravdu slyšet, musí mít atmosférické plnění, neboť turbodmychadla jeho projev přirozeně tlumí. A vzhledem k tomu, že motory bez turba jsou dnes na trhu naprostou raritou v autech všeho druhu, o krásně znějící vozy jsme jednoduše přišli. Že to je pláč nenapravitelného staromilce a i z turbomotoru lze dostat pěkné tóny? Pěkné možná, ale ty zarývající se hluboko pod kůži prostě nikoli a přiložené záběry jsou toho nejlepším důkazem.
Můžeme na nich vidět nikoli léta staré, ale čerstvé záběry z tohoto týdne, kdy byla Severní smyčka Nürburgringu po většinu času k dispozici automobilkám. To není nic mimořádného, stejně jako to, že na záběrech můžeme vidět všechno možné od prototypů Škody přes BMW až po Bugatti. Všechna zajímavá nová auta ale během chvíle zastíní záblesk z minulosti - Lexus LFA.
Prototyp japonského supersportu, který vznikl už v roce 2009 a postupně byl přetvořen do dalších evolučních podob, mezi novinkami nedává žádný smysl. Mateřská Toyota jej dávno vyprodala a poslední sériový kus sjel z výrobní linky v roce 2012. Co dělá na Ringu, tedy není úplně jasné - buď Lexus chystá něco nového v jeho hávu, zkouší nějaký nový komponent nebo se technici značky prostě jen vyjeli projet. To nakonec není podstatné, zásadní je, co na okruhu předvedl.
Během chvíle se totiž stal nejlepší ukázkou toho, o co jsme za ta léta přišli a jak moc důležitým projevem vozu je zvuk. I když LFA míjí superdrahé Bugatti Chiron, jeden z absolutních vrcholů automobilové produkce, je to Lexus, který přitahuje pozornost. Jeho atmosférický desetiválec zní neskutečně dobře a vedle moderních aut je jak z jiného, mnohem krásnějšího světa. Škoda, tohle nám nikdy nepřestane chybět...
Proč Japonci venčí na Ringu Lexus LFA, není jasné, jasně nám ale ukazuje, o co jsme od doby jeho vzniku ve světě aut přišli
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 7 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 8 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 10 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 11 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 23:22 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999