Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Je brutálně rychlé, ale co ten zvuk? Vrcholné Ferrari 488 v ostré akci ohromí jen napůl
16.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Díky přeplňovanému motoru sice zvládá obkroužit Fiorano stejně rychle jako dvanáctiválcový Superfast, oproti dřívějším Ferrari ale zní mizerně.
Na Ferrari 488 Pista rozhodně nelze hledět nevraživě. Koneckonců se jedná o nejrychlejší silniční osmiválcový model značky všech dob, který firemní okruh Fiorano zvládá obkroužit za pouhou 1 minutu a 21,5 sekundy. Tedy stejně rychle jako dvanáctiválcové Ferrari 812 Superfast a o 1,5 sekundy rychleji než výchozí kupé 488 GTB. Kromě toho vůz dokáže zrychlit z klidu na stovku za méně než tři sekundy a v rámci maximálky dalece překoná magickou třístovku.
Za touto jízdní dynamikou stojí samozřejmě celá řada faktorů, my si ovšem dnes posvítíme především na motor. Přeplňovaná 3,9litrová pohonná jednotka totiž může být jak zdrojem radosti, tak i jistého trápení. Nejspíše přitom již tušíte, že míněn je tím zvuk. O absenci sice nelze hovořit, na přeplňované jednotky je dokonce působivý a mnohá konkurence by pro něj vraždila. Jenže tohle je Ferrari, tedy o Svatý grál mezi všemi, i co se zvukového projevu týče.
Italská automobilka zkrátka svými minulými produkty nasadila laťku opravdu vysoko. Nemůže se tedy divit kritice, když jí moderními stroji zdaleka nedokáže ani vyrovnat. Že přitom nejde pouze o náš výmysl, vám dokáží videa přiložená pod článkem. Na jednom se ukáže právě „Pišta“ během finálního ladění na Nürburgringu, druhé se pak soustředí na zvukový projev letitého Ferrari 355. Sami jistě uznáte, že pěje nesrovnatelně působivější lepší árie.
Na druhou stranu, zda stávající zvuk přeplňovaného osmiválce bychom ještě měli být vděční. Ani Ferrari totiž nehodlá zůstat stranou elektrického šílenství. Všechny vozy s dvanáctiválci tedy do budoucna dostanou navrch i elektromotor, kromě toho značka zvažuje i ryzí elektrický supersport. Jednou tedy možná budeme Ferrari 488 Pista zmiňovat jako milou vzpomínku na doby, kdy auta ještě mohla pohánět alespoň přeplňovaná spalovací jednotka...
Ferrari 488 Pista sice rychlostí své předchůdce výrazně překoná, zvukem ale okouzlit nedokáže
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 11 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 4 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 7 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva