Je brutálně rychlé, ale co ten zvuk? Vrcholné Ferrari 488 v ostré akci ohromí jen napůl

Díky přeplňovanému motoru sice zvládá obkroužit Fiorano stejně rychle jako dvanáctiválcový Superfast, oproti dřívějším Ferrari ale zní mizerně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Je brutálně rychlé, ale co ten zvuk? Vrcholné Ferrari 488 v ostré akci ohromí jen napůl

16.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Je brutálně rychlé, ale co ten zvuk? Vrcholné Ferrari 488 v ostré akci ohromí jen napůl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Díky přeplňovanému motoru sice zvládá obkroužit Fiorano stejně rychle jako dvanáctiválcový Superfast, oproti dřívějším Ferrari ale zní mizerně.

Na Ferrari 488 Pista rozhodně nelze hledět nevraživě. Koneckonců se jedná o nejrychlejší silniční osmiválcový model značky všech dob, který firemní okruh Fiorano zvládá obkroužit za pouhou 1 minutu a 21,5 sekundy. Tedy stejně rychle jako dvanáctiválcové Ferrari 812 Superfast a o 1,5 sekundy rychleji než výchozí kupé 488 GTB. Kromě toho vůz dokáže zrychlit z klidu na stovku za méně než tři sekundy a v rámci maximálky dalece překoná magickou třístovku.

Za touto jízdní dynamikou stojí samozřejmě celá řada faktorů, my si ovšem dnes posvítíme především na motor. Přeplňovaná 3,9litrová pohonná jednotka totiž může být jak zdrojem radosti, tak i jistého trápení. Nejspíše přitom již tušíte, že míněn je tím zvuk. O absenci sice nelze hovořit, na přeplňované jednotky je dokonce působivý a mnohá konkurence by pro něj vraždila. Jenže tohle je Ferrari, tedy o Svatý grál mezi všemi, i co se zvukového projevu týče.

Italská automobilka zkrátka svými minulými produkty nasadila laťku opravdu vysoko. Nemůže se tedy divit kritice, když jí moderními stroji zdaleka nedokáže ani vyrovnat. Že přitom nejde pouze o náš výmysl, vám dokáží videa přiložená pod článkem. Na jednom se ukáže právě „Pišta“ během finálního ladění na Nürburgringu, druhé se pak soustředí na zvukový projev letitého Ferrari 355. Sami jistě uznáte, že pěje nesrovnatelně působivější lepší árie.

Na druhou stranu, zda stávající zvuk přeplňovaného osmiválce bychom ještě měli být vděční. Ani Ferrari totiž nehodlá zůstat stranou elektrického šílenství. Všechny vozy s dvanáctiválci tedy do budoucna dostanou navrch i elektromotor, kromě toho značka zvažuje i ryzí elektrický supersport. Jednou tedy možná budeme Ferrari 488 Pista zmiňovat jako milou vzpomínku na doby, kdy auta ještě mohla pohánět alespoň přeplňovaná spalovací jednotka...


Je brutálně rychlé, ale co ten zvuk? Vrcholné Ferrari 488 v ostré akci ohromí jen napůl - 1 - Ferrari 488 Pista 2018 novy videoscreen 01Je brutálně rychlé, ale co ten zvuk? Vrcholné Ferrari 488 v ostré akci ohromí jen napůl - 2 - Ferrari 488 Pista 2018 novy videoscreen 02Je brutálně rychlé, ale co ten zvuk? Vrcholné Ferrari 488 v ostré akci ohromí jen napůl - 3 - Ferrari 488 Pista 2018 novy videoscreen 03
Ferrari 488 Pista sice rychlostí své předchůdce výrazně překoná, zvukem ale okouzlit nedokáže

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše