Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeden z nejrychlejších sedanů světa ukázal svou dynamiku, 288 km/h zvládne jako nic
26.3.2019 | Petr Prokopec
Výkon 639 koní a stovka zdolaná za 3,2 sekundy jsou na praktické auto úchvatné hodnoty, o jeho rychlosti ale neříkají vše. Snad ještě více fascinuje, jakým kalupem letí k třístovce.
Zatímco dříve byla rychlost doménou supersportů, dnes ji lze mít i ve zcela jiných segmentech trhu. Výjimkou nejsou ani čtyřdveřové vozy, jak ostatně včera napovědělo srovnání BMW M5, Mercedesu-AMG E63S a Hondy NSX. Tentokrát to skutečně byl Japonec, kdo viděl cíl až na konec, a to přesto, že jeho šestiválcová pohonná jednotka má kromě přeplňování k dispozici ještě podporu tří elektromotorů. Ani takto komplikované pohonné ústrojí však nestačilo německým osmiválcům pohánějící mnohem praktičtější vozy.
Na čtyřlitrový agregát třícípé hvězdy si posvítíme i dnes, jen u toho bude o trochu jiný model. A co je možná podstatnější, ještě působivější čísla. E63S má k dispozici 612 koní a 850 Nm točivého momentu, s nimiž zvládne stovku za 3,4 sekundy. Oproti tomu však Mercedes-AMG GT63S 4Matic 4-Door Coupe disponuje 639 koňmi a 900 Nm. Na stovce je tak již za 3,2 sekundy, při dostatečně dlouhé rovince se umí rozjet až na 315 km/h.
Právě rozlet k nejvyššímu tempu mapuje nové video, i když na ploše tří minut se nakonec přes magickou třístovku nedostaneme. Zajímavé však je, že 288 km/h dosáhne vůz na šestý rychlostní stupeň, další tři má tedy ještě v záloze. I to naznačuje (třebaže dvě rychlosti budou nejspíše „rychloběhy”), že udávané maximum je reálně dosažitelné, jen je k tomu zapotřebí více prostoru. Stejně tak pak vlastně potřebujete i řádně naditou peněženku, neboť čtyřdveřové kupé vychází v základu na nemalých 4 356 000 Kč.
Za ty zákazník nedostane jen výkonnou pohonnou jednotku či devítistupňový automat, ale jak naznačuje již samotný a rozhodně nikoliv krátký název vozu, také pohon všech kol. Dále tu máme řízení zadní nápravy, elektronický zadní diferenciál nebo sportovní podvozek AMG Ride Control+. I ten však užívá vzduchové měchy, což znamená, že vůz je jak rychlý, tak komfortní. Bez problémů zvládne cestu na okruh i z něj po vlastní ose.
Na závodní dráze pak jistě přijdou vhod aktivní úchyty motoru, které má „eSko“ ve standardní výbavě. Stejně tak se chlubí i jízdním režimem Drift. Vůz je vybaven dvěma 12,3palcovými obrazovkami. S jejich pomocí si přitom snadno můžete nastavit jak Launch Control, tak i převodovku, podvozek, zásahy stabilizační kontroly nebo hlasitost výfuku.
Mercedes-AMG GT63S 4-Door Coupe je opravdu neskutečně rychlým vozem
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 6 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 7 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 8 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 10 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis