Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeden z nejrychlejších sedanů světa ukázal svou dynamiku, 288 km/h zvládne jako nic
26.3.2019 | Petr Prokopec
Výkon 639 koní a stovka zdolaná za 3,2 sekundy jsou na praktické auto úchvatné hodnoty, o jeho rychlosti ale neříkají vše. Snad ještě více fascinuje, jakým kalupem letí k třístovce.
Zatímco dříve byla rychlost doménou supersportů, dnes ji lze mít i ve zcela jiných segmentech trhu. Výjimkou nejsou ani čtyřdveřové vozy, jak ostatně včera napovědělo srovnání BMW M5, Mercedesu-AMG E63S a Hondy NSX. Tentokrát to skutečně byl Japonec, kdo viděl cíl až na konec, a to přesto, že jeho šestiválcová pohonná jednotka má kromě přeplňování k dispozici ještě podporu tří elektromotorů. Ani takto komplikované pohonné ústrojí však nestačilo německým osmiválcům pohánějící mnohem praktičtější vozy.
Na čtyřlitrový agregát třícípé hvězdy si posvítíme i dnes, jen u toho bude o trochu jiný model. A co je možná podstatnější, ještě působivější čísla. E63S má k dispozici 612 koní a 850 Nm točivého momentu, s nimiž zvládne stovku za 3,4 sekundy. Oproti tomu však Mercedes-AMG GT63S 4Matic 4-Door Coupe disponuje 639 koňmi a 900 Nm. Na stovce je tak již za 3,2 sekundy, při dostatečně dlouhé rovince se umí rozjet až na 315 km/h.
Právě rozlet k nejvyššímu tempu mapuje nové video, i když na ploše tří minut se nakonec přes magickou třístovku nedostaneme. Zajímavé však je, že 288 km/h dosáhne vůz na šestý rychlostní stupeň, další tři má tedy ještě v záloze. I to naznačuje (třebaže dvě rychlosti budou nejspíše „rychloběhy”), že udávané maximum je reálně dosažitelné, jen je k tomu zapotřebí více prostoru. Stejně tak pak vlastně potřebujete i řádně naditou peněženku, neboť čtyřdveřové kupé vychází v základu na nemalých 4 356 000 Kč.
Za ty zákazník nedostane jen výkonnou pohonnou jednotku či devítistupňový automat, ale jak naznačuje již samotný a rozhodně nikoliv krátký název vozu, také pohon všech kol. Dále tu máme řízení zadní nápravy, elektronický zadní diferenciál nebo sportovní podvozek AMG Ride Control+. I ten však užívá vzduchové měchy, což znamená, že vůz je jak rychlý, tak komfortní. Bez problémů zvládne cestu na okruh i z něj po vlastní ose.
Na závodní dráze pak jistě přijdou vhod aktivní úchyty motoru, které má „eSko“ ve standardní výbavě. Stejně tak se chlubí i jízdním režimem Drift. Vůz je vybaven dvěma 12,3palcovými obrazovkami. S jejich pomocí si přitom snadno můžete nastavit jak Launch Control, tak i převodovku, podvozek, zásahy stabilizační kontroly nebo hlasitost výfuku.
Mercedes-AMG GT63S 4-Door Coupe je opravdu neskutečně rychlým vozem
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova