Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeden z nejrychlejších sedanů světa ukázal svou dynamiku, 288 km/h zvládne jako nic
26.3.2019 | Petr Prokopec
Výkon 639 koní a stovka zdolaná za 3,2 sekundy jsou na praktické auto úchvatné hodnoty, o jeho rychlosti ale neříkají vše. Snad ještě více fascinuje, jakým kalupem letí k třístovce.
Zatímco dříve byla rychlost doménou supersportů, dnes ji lze mít i ve zcela jiných segmentech trhu. Výjimkou nejsou ani čtyřdveřové vozy, jak ostatně včera napovědělo srovnání BMW M5, Mercedesu-AMG E63S a Hondy NSX. Tentokrát to skutečně byl Japonec, kdo viděl cíl až na konec, a to přesto, že jeho šestiválcová pohonná jednotka má kromě přeplňování k dispozici ještě podporu tří elektromotorů. Ani takto komplikované pohonné ústrojí však nestačilo německým osmiválcům pohánějící mnohem praktičtější vozy.
Na čtyřlitrový agregát třícípé hvězdy si posvítíme i dnes, jen u toho bude o trochu jiný model. A co je možná podstatnější, ještě působivější čísla. E63S má k dispozici 612 koní a 850 Nm točivého momentu, s nimiž zvládne stovku za 3,4 sekundy. Oproti tomu však Mercedes-AMG GT63S 4Matic 4-Door Coupe disponuje 639 koňmi a 900 Nm. Na stovce je tak již za 3,2 sekundy, při dostatečně dlouhé rovince se umí rozjet až na 315 km/h.
Právě rozlet k nejvyššímu tempu mapuje nové video, i když na ploše tří minut se nakonec přes magickou třístovku nedostaneme. Zajímavé však je, že 288 km/h dosáhne vůz na šestý rychlostní stupeň, další tři má tedy ještě v záloze. I to naznačuje (třebaže dvě rychlosti budou nejspíše „rychloběhy”), že udávané maximum je reálně dosažitelné, jen je k tomu zapotřebí více prostoru. Stejně tak pak vlastně potřebujete i řádně naditou peněženku, neboť čtyřdveřové kupé vychází v základu na nemalých 4 356 000 Kč.
Za ty zákazník nedostane jen výkonnou pohonnou jednotku či devítistupňový automat, ale jak naznačuje již samotný a rozhodně nikoliv krátký název vozu, také pohon všech kol. Dále tu máme řízení zadní nápravy, elektronický zadní diferenciál nebo sportovní podvozek AMG Ride Control+. I ten však užívá vzduchové měchy, což znamená, že vůz je jak rychlý, tak komfortní. Bez problémů zvládne cestu na okruh i z něj po vlastní ose.
Na závodní dráze pak jistě přijdou vhod aktivní úchyty motoru, které má „eSko“ ve standardní výbavě. Stejně tak se chlubí i jízdním režimem Drift. Vůz je vybaven dvěma 12,3palcovými obrazovkami. S jejich pomocí si přitom snadno můžete nastavit jak Launch Control, tak i převodovku, podvozek, zásahy stabilizační kontroly nebo hlasitost výfuku.
Mercedes-AMG GT63S 4-Door Coupe je opravdu neskutečně rychlým vozem
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 8 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva