Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech
26.9.2018 | Petr Prokopec
Kombinace výkonného motoru bez turba a ručně řazené převodovky je dnes naprostou raritou. U Porsche ji nabízí a už zvukový projev motoru točícího až 9 tisíc ot. vás odzbrojí.
Řízení je pro některé tou nejzábavnější věcí, kterou lze dělat s oblečenými kalhoty. V rámci všech možností však jízda po dálnici patří mezi ty nejméně záživné, a to i za předpokladu, že jste na německém Autobahnu, kde neplatí rychlostní limity. Řadě lidí by proto mohlo přijít zcela zbytečné sledovat nejnovější video, které se točí okolo akcelerace Porsche 911 GT3 v přímém směru. Nicméně zdání někdy klame, a právě toto je ten případ.
Důvodem je skutečnost, že jde o generaci 991.2, tedy o provedení, které již prošlo faceliftem. Na rozdíl od předchozí verze tak zákazníci mohou sáhnout i po manuální převodovce. S ní je vůz pomalejší než s automatem, nicméně je více než jisté, že na něco tak přízemního si žádný z majitelů stěžovat nebude. Naopak lze od nich čekat chválu na bezkonkurenční propojení člověka a stroje. A navíc, pomalé tohle Porsche fakt není.
Svědčí o tom data GPS, dle kterých 911 GT3 zvládá zrychlit na stovku za 4,2 sekundy a na dvoustovku za 11,9 sekundy. To jsou v obou případech horší údaje, než naznačuje automobilka v oficiálních technických parametrech, špatná ale rozhodně nejsou. To lze ostatně tvrdit také o pružném zrychlení ze stovky na dvoustovku, které odpovídá akceleraci nového BMW M5 s 600 koňmi a automatem. Kapitolou samou pro sebe je pak řezavý zvuk točivého plochého šestiválce s červeným polem až u 9 tisíc otáček, to se dnes už nevidí a neslyší.
České zastoupení Porsche si za tuto dynamiku říká o 4 250 000 Kč, což je stejná suma jako u automatu. V jeho případě přitom akcelerace na stovku má dle výrobce proběhnout již za 3,4 sekundy, pročež vlastně není divu, že lidé dávají přednost právě tomuto provedení. My ale závidíme spíše těm, co jsou sice pomalejší, ale kteří sáhli po dnes již takřka neužívané kombinaci atmosféry a manuálu.
Porsche 911 GT3 s atmosférickým motorem a manuální převodovkou pomalé rozhodně není. A svým zvukovým projevem dokáže ohromit
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis