Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech

Kombinace výkonného motoru bez turba a ručně řazené převodovky je dnes naprostou raritou. U Porsche ji nabízí a už zvukový projev motoru točícího až 9 tisíc ot. vás odzbrojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech

26.9.2018 | Petr Prokopec

Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kombinace výkonného motoru bez turba a ručně řazené převodovky je dnes naprostou raritou. U Porsche ji nabízí a už zvukový projev motoru točícího až 9 tisíc ot. vás odzbrojí.

Řízení je pro některé tou nejzábavnější věcí, kterou lze dělat s oblečenými kalhoty. V rámci všech možností však jízda po dálnici patří mezi ty nejméně záživné, a to i za předpokladu, že jste na německém Autobahnu, kde neplatí rychlostní limity. Řadě lidí by proto mohlo přijít zcela zbytečné sledovat nejnovější video, které se točí okolo akcelerace Porsche 911 GT3 v přímém směru. Nicméně zdání někdy klame, a právě toto je ten případ.

Důvodem je skutečnost, že jde o generaci 991.2, tedy o provedení, které již prošlo faceliftem. Na rozdíl od předchozí verze tak zákazníci mohou sáhnout i po manuální převodovce. S ní je vůz pomalejší než s automatem, nicméně je více než jisté, že na něco tak přízemního si žádný z majitelů stěžovat nebude. Naopak lze od nich čekat chválu na bezkonkurenční propojení člověka a stroje. A navíc, pomalé tohle Porsche fakt není.

Svědčí o tom data GPS, dle kterých 911 GT3 zvládá zrychlit na stovku za 4,2 sekundy a na dvoustovku za 11,9 sekundy. To jsou v obou případech horší údaje, než naznačuje automobilka v oficiálních technických parametrech, špatná ale rozhodně nejsou. To lze ostatně tvrdit také o pružném zrychlení ze stovky na dvoustovku, které odpovídá akceleraci nového BMW M5 s 600 koňmi a automatem. Kapitolou samou pro sebe je pak řezavý zvuk točivého plochého šestiválce s červeným polem až u 9 tisíc otáček, to se dnes už nevidí a neslyší.

České zastoupení Porsche si za tuto dynamiku říká o 4 250 000 Kč, což je stejná suma jako u automatu. V jeho případě přitom akcelerace na stovku má dle výrobce proběhnout již za 3,4 sekundy, pročež vlastně není divu, že lidé dávají přednost právě tomuto provedení. My ale závidíme spíše těm, co jsou sice pomalejší, ale kteří sáhli po dnes již takřka neužívané kombinaci atmosféry a manuálu.


Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech - 1 - Porsche 911 GT3 2018 manual videoscreen 01Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech - 2 - Porsche 911 GT3 2018 manual videoscreen 02Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech - 3 - Porsche 911 GT3 2018 manual videoscreen 03Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech - 4 - Porsche 911 GT3 2018 manual videoscreen 04Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech - 5 - Porsche 911 GT3 2018 manual videoscreen 05Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech - 6 - Porsche 911 GT3 2018 manual videoscreen 06Jeden z posledních sporťáků s atmosférou a manuálem předvedl své zrychlení. Bere dech - 7 - Porsche 911 GT3 2018 manual videoscreen 07
Porsche 911 GT3 s atmosférickým motorem a manuální převodovkou pomalé rozhodně není. A svým zvukovým projevem dokáže ohromit

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše