Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedna z nejrychlejších motorek vyzvala nejsilnější BMW. Podívejte se, jak dopadla
19.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Odvěké klání o vládce asfaltových cest poznali další dějství. Tentokrát si to zbrusu nová Ducati rozdala s vůbec nejsilnějším produkčním BMW dneška.
Hádky o tom, zda je rychlejší motorka nebo auto, existují od počátku existence těchto strojů. A od samého počátku jsou také stejně absurdní. Každému rozumně uvažujícímu jedinci musí být jasné, že budou situace, kdy bude rychlejší jednostopý stroj, jindy zase bude zaostávat. Souboj v přímce je jedním z těch, kde motorky často dominují, ani to ale není jednoznačné - obvykle mají horší start, a tak potřebují delší dráhu na to, aby prodaly svou akceleraci. A některá auta jsou tak rychlá, že je motorka na omezeném prostoru nikdy nedožene.
Dnes tu máme další takové klání a je třeba říci, že to je od začátku trochu nerovný boj. Za motorky bojuje Ducati Panigale V4, jeden z nejrychlejších jednostopých strojů dneška. Pohání jej vidlicový čtyřválec o objemu 1,1 litru o výkonu 157,5 kW (214 koní) při 13 000 ot./min a 124 Nm při 10 000 ot./min. Výkon na zadní kolo posílá šestistupňová převodovka s rychlořazením Ducati Quick Shift. Motorka dosahuje suché hmotnosti 174 kg, s jezdcem v sedle má poměr výkon/hmotnost 850 koní na tunu. Navíc je vybavena systémem launch control, elektronicky řízeným startem.
Oproti tomu BMW M760Li sice je super silný a také hodně rychlý sedan, ale rozhodně jej nenajdeme na vrcholu žebříčků nejdynamičtějších aut. Pohání jej dvakrát přeplňovaný V12 o výkonu 448 kW (609 koní) při 5 500 ot./min, vůbec nejsilnější motor dnešních silničních BMW, který se pyšní také točivým momentem až 800 Nm v rozmezí 1 550 a 5 000 ot./min. Automatická převodovka posílá všechnu energii na obě nápravy, s pomocí funkce Launch control zrychlí limuzína na stovku během 3,7 sekundy. Pohotovostní hmotnost velkého sedanu ale činí 2 250 kg, tedy podle zatížení asi desetkrát tolik, co u motorky.
Nepřekvapí tedy, že byť BMW po startu díky pohonu 4x4 na mžik oka vedlo, pak už se jeho řidič mohl jen dívat, jak Ducati mizí v dáli. Ducati stačila krátká vzdálenost, aby všem ukázala svoji zadnici, cíl čtvrt míle protnula za 10,1 sekundy. I pak pokračovala ve zběsilém tempu až za rychlost 298 km/h, kde její rychloměr přestal ukazovat. Bavorák projel cílem v čase 11,3 sekundy a následně narazil do omezovače v při indikované rychlosti 261 km/h. Aby se dynamické vlastnosti vyrovnaly, musela by přijít první zatáčka, jenže i tam by lehká Ducati asi měla těžkotonážnímu BMW co ukázat...
Auto si tentokrát proti motorce příliš neškrtlo, tak ale byly karty rozdány od začátku
Zdroj: carwow@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 23 minutami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před hodinou - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 2 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 4 hodinami - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
včera