Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení

Mercedes už je odpískal a Audi i BMW potvrdily, že je v dalších generacích jejich špičkových limuzín neuvidíme. Současné BMW M760Li je tak jednou z teček za érou dvanáctiválců, takto jede.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení

13.8.2019 | Mirek Mazal

Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes už je odpískal a Audi i BMW potvrdily, že je v dalších generacích jejich špičkových limuzín neuvidíme. Současné BMW M760Li je tak jednou z teček za érou dvanáctiválců, takto jede.

Nedávno jsme si posteskli nad tím, že v případě aut, jako je BMW řady 7, už se musíme radovat i nad kdysi standardními motory. A v podobně hořkosladkém duchu můžeme pokračovat i dnes. Své zrychlení nám tentokrát předvede vrcholný mnichovský silniční křižník jménem BMW M760Li xDrive, což je na jednu stranu parádní věc. Na tu druhou jde v tomto případě o loučení ještě více než v případě předchozího snímku.

Úplná špička rozmanité nabídky BMW se projevuje adekvátně svému postavení. Přeplňovaný motor 6,6 V12 na obě nápravy distribuuje 430 kW (585 koní) a 850 Nm, proto se zaklesnutá limuzína dokáže teleportovat z místa na stovku za papírových 3,8 sekundy. Maximálně může uhánět rychlostí 305 km/h, ale obvykle platí gentlemanská dohoda o sériové instalaci omezovače na limitu 250 km/h.

Obří agregát pod dlouhou kapotou je dnes skoro unikátní nabídkou. Mercedes už s motory V12 skončil, Audi je momentálně nenabízí a pokud se někdy do nabídky A8 vrátí, bude to naposledy, to už automobilka oficiálně avizovala. V případě BMW už totéž prohlásil šéf jeho vývoje Klaus Fröhlich - v dnešní době je prý vzhledem k objemu produkce příliš nákladné dávat tuto pohonnou jednotku do souladu s nápady Bruselu a příští generace sedmičky už s ní nemůže počítat. Dvanáctiválci tak zbývají dva, možná tři roky života, více nikoli.

Brzy tak přijdeme o další odjištěnou bombu s úžasným zvukem. Akcelerující M760Li se skoro staví na zadní kola, tachometr naskakuje po dvacítkách, aby vůbec stačil zobrazovat číslice aktuální rychlosti. Jízdní prověrka na volném úseku německé dálnice jen podtrhla náš smutek z rozhodnutí automobilky odstranit výkonný agregát z budoucí nabídky.

Aplikace měřící údaje pomocí GPS zachytila zrychlení na 100 km/h za 3,91 sekundy, čtvrt míle luxusní loď zvládla za 11,9 sekundy a z nulového tempa na 200 km/h autu stačí jen 13,54 sekundy. Zajímavý je údaj 200-300 km/h za 33,1 sekundy, pořád úžasný kalup vzhledem k velikosti auta. Bez omezovače na 250 km/h se auto rozvášnilo až na tachometrových 316 km/h, reálně jistě omezených 305 km/h. V Mnichově vznikl silniční tryskáč pro čtyřčlennou posádku, bude ho škoda.


Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení - 1 - BMW M760Li xDrive 2020 acceleration video 01Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení - 2 - BMW M760Li xDrive 2020 acceleration video 02Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení - 3 - BMW M760Li xDrive 2020 acceleration video 03Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení - 4 - BMW M760Li xDrive 2020 acceleration video 04Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení - 5 - BMW M760Li xDrive 2020 acceleration video 05Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení - 6 - BMW M760Li xDrive 2020 acceleration video 06Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení - 7 - BMW M760Li xDrive 2020 acceleration video 07Jedna z posledních německých limuzín s motorem V12 ukázala své drtivé zrychlení - 8 - BMW M760Li xDrive 2020 acceleration video 08
BMW M760Li xDrive modelového roku 2020 je to nejvíc, co BMW může nabídnout v případě řady 7. Bohužel už jen chvíli

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.