Jedno z nejdražších aut nafoceno jedním z nejdražších foťáků. Výsledek? Podívejte se

Takové spojení se zdá být zaručeným receptem na mimořádný výsledek, zvláště když se přidají dva měsíce práce. Nám se ale zase tak výjimečný nezdá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jedno z nejdražších aut nafoceno jedním z nejdražších foťáků. Výsledek? Podívejte se

14.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jedno z nejdražších aut nafoceno jedním z nejdražších foťáků. Výsledek? Podívejte se

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Takové spojení se zdá být zaručeným receptem na mimořádný výsledek, zvláště když se přidají dva měsíce práce. Nám se ale zase tak výjimečný nezdá.

S prvním automobilem se svět mohl seznámit v roce 1885, první fotografie ovšem vznikla ještě o šedesát let dříve. Pokud tato fakta dáme dohromady, je jasné, že nejprve tříkolový a posléze čtyřkolový dopravní prostředek byl zachycen na černobílých i barevných snímcích ze všech myslitelných úhlů. Neexistuje tak pomalu místo či kompozice, jež by nás překvapily - ostatně, na sedací partie jsme neklesli ani při spatření nedávných fotek Koenigseggu, na jejichž vzniku nese zásluhu značka Hasselblad.

Nyní si pro změnu můžeme představit fotoaparát Phase One XF 100MP. To je přístroj, který zvládá i sto megapixelů a jenž se s cenou přes 50 000 USD (cca 1,1 milionu korun) řadí mezi nejdražší na světě. Právě ten použil fotograf Richard Thompson při dokumentaci Pagani Huayra BC, tedy jednoho z nejdražších vozů planety, za který každý z 20 vyvolených zájemců zaplatil přibližně 2,5 milionu Eur (65,3 mil. Kč).

Thompson v dokumentu mapujícím pozadí vzniku fotografií uvedl, že strávil zhruba dva měsíce vytvářením kompozic, které následně v New Yorku zachytil. Pokud ovšem automobilka Pagani platila i tento čas, nejsme si jisti, jestli nevyhodila peníze z okna. Výsledné snímky jsou sice působivé a díky neskutečně vysokému rozlišení odhalují skutečně i ten poslední detail, nicméně opětovně tu nejde o něco, co bychom ještě neviděli.

Navíc je třeba dodat, že výsledek jako takový nevznikl ani tak ve fotoaparátu, jakožto spíše následně v počítači. Kupříkladu veškeré okolí a vlastně i samotný vůz nafotil Thompson po částech. Ty pak následně byly digitálně sesazeny dohromady, čímž vznikly snímky bez rušivých vozů v pozadí a s působivým nasvícením všech možných prvků. To ale na druhou stranu není žádná „nekalá“ či nikdy dříve nevídaná praktika.

Ve výsledku je tak vlastně nejzajímavější ono zákulisí. Třeba fakt, že focení probíhalo pod železničními kolejemi na Long Islandu. Daná lokace ale nepatří mezi nejbezpečnější, načež město trvalo na tom, aby měl Thompson po celý víkend, co vůz fotil, policejní ochranu. S ohledem na cenu vozu i fotoaparátu je to plně pochopitelné a naštěstí ani jeden z klenotů soudobé automobilové a fotografické techniky nedoznal úhony. Jestli ale svět díky tomu získal něco tak ohromujícího, jak autoři zamýšleli... No posuďte sami.


Jedno z nejdražších aut nafoceno jedním z nejdražších foťáků. Výsledek? Podívejte se - 1 - Pagani Huayra BC Phase One XF 100MP 01Jedno z nejdražších aut nafoceno jedním z nejdražších foťáků. Výsledek? Podívejte se - 2 - Pagani Huayra BC Phase One XF 100MP 02Jedno z nejdražších aut nafoceno jedním z nejdražších foťáků. Výsledek? Podívejte se - 3 - Pagani Huayra BC Phase One XF 100MP 03Jedno z nejdražších aut nafoceno jedním z nejdražších foťáků. Výsledek? Podívejte se - 4 - Pagani Huayra BC Phase One XF 100MP 04
Nad těmito snímky Pagani Huayra BC, jenž byly pořízeny fotoaparátem Phase One XF 100MP, musel Richard Thompson přemýšlet dva měsíce. Také máte pocit, že nejsou až tak dechberoucí a hlavně originální?

Jedno z nejdražších aut nafoceno jedním z nejdražších foťáků. Výsledek? Podívejte se - 5 - Pagani Huayra BC Phase One XF 100MP 05Jedno z nejdražších aut nafoceno jedním z nejdražších foťáků. Výsledek? Podívejte se - 6 - Pagani Huayra BC Phase One XF 100MP 06
Zajímavější je tak vlastně spíše pohled do zákulisí, který mapuje níže přiložené video

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.