Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jsou elektromobily vážně tak rychlé? Srovnání Tesly s Porsche až do extrému odpoví
3.10.2018 | Petr Prokopec
Když se vedle špičkové Tesly postaví konvenční konkurent jakéhokoli typu, obvykle není co řešit, Tesla vítězí. Jenže to jsou sprinty na 400 metrů, na Autobahnu je situace trochu jiná.
Pokud přijde řeč na elektromobily, pak jako velká výhoda je v jejich případě často zmiňována akcelerace, jíž se vozy se spalovacím ústrojím nemohou rovnat. Dáno je to tím, že jejich výkon je dostupný prakticky od nulových otáček a kontrola trakce může pracovat tak efektivně, že ho maximum přenese na asfalt. Není tedy vlastně až tak překvapivé, že třeba Tesla Model X P100D by podle automobilky měla navzdory hmotnosti 2 441 kilogramů zvládnout sprint na stovku již za 3,1 sekundy a mezi SUV být v případě akcelerace naprostým králem.
Je ovšem taková i realita? Přesvědčit se o tom můžeme na novém videu, kde crossover z Kalifornie nastoupil do souboje s Porsche Cayenne Turbo na německé dálnici. Porsche papírově vypadá jako naprostý outsider. Ačkoliv váží o dvě stě kilo méně, disponuje „pouze“ 550 koňmi oproti 680 elektrickým ořům. Tento výkon navíc přichází až po překročení 5 750 otáček, což v případě sprintu na stovku vede k udávaným 4,1 sekundám.
Teoreticky by tedy mezi Teslou a Porsche měl být sekundový rozdíl, v praxi je tomu ovšem výrazně jinak. Ve chvíli, kdy Cayenne Turbo jede 99 km/h, svítí na tachometru elektromobilu pouze 96 km/h. Poté ovšem dochází u německého SUV k přeřazení, kvůli čemuž nakonec stovku zdolává jen o malý chloupek za Teslou. Jde sice o data odečtená z tachometrů, nicméně ani GPS by jistě sekundový rozdíl neobjevilo.
Podstatnější ovšem je, co se děje pak, protože... kolikrát v životě akcelerujete z klidu na stovku v maximálním tempu? Po překročení stovky tedy začíná Cayenne Turbo získávat náskok, od nějakých 180 km/h výše odsouvá Teslu do pozadí a po překročení 240 km/h už je to part jen pro něj. Porsche se dokáže rychlostně propracovat až k 300 km/h, na což si Tesla kvůli limitům akumulátorů ani netroufne. Pravda, ani jízda třístovkou není to, co byste použili každý den, dynamiku od stovky výš ale na Autobahnu „prodáte” snadno.
Německé SUV kromě toho může pyšnit nejen zajímavějším zvukem, což by člověk i čekal, ale také mnohem tišší kabinou. Po překročení dvoustovky je na palubě Tesly opravdu rušno, zatímco Cayenne si drží úroveň i o 100 km/h výše. Tesla z tohoto klání tedy nevychází bůhvíjak skvěle, a to ještě můžeme dodat, že je v Evropě daleko dražší. Třeba v Německu za ni zaplatíte 153 100 Eur (3 949 600 Kč), Cayenne Turbo je ovšem tamtéž k mání od 138 850 Eur (3 582 000 Kč).
Je Tesla Model X P100D rychlejší než Porsche Cayenne Turbo? Záleží na konkrétním sprintu. Nicméně tak obří rozdíl, jenž mají naznačit technické parametry, rozhodně nečekejte a ve vyšších rychlostech je Porsche jasným králem
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis