Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel

Porsche u naftové Panamery použilo motor 4,0 V8 TDI od Audi, jeho elektrické přeplňovaní se ale rozhodlo nepoužít. Nebyla to chyba?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel

7.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche u naftové Panamery použilo motor 4,0 V8 TDI od Audi, jeho elektrické přeplňovaní se ale rozhodlo nepoužít. Nebyla to chyba?

Audi SQ7 je na jednu stranu poměrně těžkým vozem, nicméně handicap 2 345 kilogramů do značné míry maže jeho unikátní pohonné ústrojí. Pod kapotu se totiž nastěhoval čtyřlitrový osmiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Stran toho ovšem mohutné SUV spoléhá i na třetí, elektrické turbo, které především vykrývá hluchá místa v nižších otáčkách. I přes onu vysokou hmotnost tedy SQ7 sprintuje s razancí dělové koule, přičemž tempo nepolevuje ani po překonání stovky.

I tento drtivě zrychlující kolos ovšem může najít více než rovnocenného dieselového soupeře, dokonce v koncernových řadách. A co více, s poněkud obyčejnější verzí téže pohonné jednotky. Panamera 4S Diesel totiž disponuje „pouze“ dvakrát přeplňovaným turbodieselem 4,0 V8 TDI naladěným u Porsche. A není to náhoda, v Zuffenhausenu záměrně dali přednost jednoduchosti před komplikovaným řešením trojitého přeplňování. Ve výsledku tak proti 435 koním Audi stojí 422 koní Porsche.

Ve prospěch liftbacku ze Zuffenhausenu ovšem hovoří o trochu nižší hmotnost (2 125 kg) a také lepší aerodynamika. Minimálně v rámci technických parametrů tedy dynamikou svého vzdáleného příbuzného překonává, neboť stovku dá za 4,3 sekundy a maximálně pokoří 285 km/h. Audi oproti tomu zastaví omezovač na obligátním německém maximu (250 km/h), ke sprintu na stovku pak SQ7 potřebuje 4,8 s.

Co je ovšem psáno, nemusí být dáno. Jinými slovy, teorie je sice hezká, ovšem v reálu stačí o trochu lepší nastavení a SQ7 klidně může nechat Panameru Diesel v prachu. Tentokráte ale k žádnému velkému překvapení nedošlo, Porsche zamířilo do popředí hned na startu a svůj náskok postupně zvyšovalo. U Audi ale truchlit nemusí, porážka o chlup jedním z nejrychlejších dieselových vozů na světě totiž není nic až tak tragického...


Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 1 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 01Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 2 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 02Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 3 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 03Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 4 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 04Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 5 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 05Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel - 6 - Audi SQ7 vs Porsche Panamera Diesel videoscreen 06
Porsche ukázalo Audi, kdo je v koncernu jedničkou, i když používá motor od Audi upravený podle svého gusta

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše