Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jsou tři turba více než dvě? Audi SQ7 TDI vyzvalo na souboj Panameru 4S Diesel
7.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche u naftové Panamery použilo motor 4,0 V8 TDI od Audi, jeho elektrické přeplňovaní se ale rozhodlo nepoužít. Nebyla to chyba?
Audi SQ7 je na jednu stranu poměrně těžkým vozem, nicméně handicap 2 345 kilogramů do značné míry maže jeho unikátní pohonné ústrojí. Pod kapotu se totiž nastěhoval čtyřlitrový osmiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Stran toho ovšem mohutné SUV spoléhá i na třetí, elektrické turbo, které především vykrývá hluchá místa v nižších otáčkách. I přes onu vysokou hmotnost tedy SQ7 sprintuje s razancí dělové koule, přičemž tempo nepolevuje ani po překonání stovky.
I tento drtivě zrychlující kolos ovšem může najít více než rovnocenného dieselového soupeře, dokonce v koncernových řadách. A co více, s poněkud obyčejnější verzí téže pohonné jednotky. Panamera 4S Diesel totiž disponuje „pouze“ dvakrát přeplňovaným turbodieselem 4,0 V8 TDI naladěným u Porsche. A není to náhoda, v Zuffenhausenu záměrně dali přednost jednoduchosti před komplikovaným řešením trojitého přeplňování. Ve výsledku tak proti 435 koním Audi stojí 422 koní Porsche.
Ve prospěch liftbacku ze Zuffenhausenu ovšem hovoří o trochu nižší hmotnost (2 125 kg) a také lepší aerodynamika. Minimálně v rámci technických parametrů tedy dynamikou svého vzdáleného příbuzného překonává, neboť stovku dá za 4,3 sekundy a maximálně pokoří 285 km/h. Audi oproti tomu zastaví omezovač na obligátním německém maximu (250 km/h), ke sprintu na stovku pak SQ7 potřebuje 4,8 s.
Co je ovšem psáno, nemusí být dáno. Jinými slovy, teorie je sice hezká, ovšem v reálu stačí o trochu lepší nastavení a SQ7 klidně může nechat Panameru Diesel v prachu. Tentokráte ale k žádnému velkému překvapení nedošlo, Porsche zamířilo do popředí hned na startu a svůj náskok postupně zvyšovalo. U Audi ale truchlit nemusí, porážka o chlup jedním z nejrychlejších dieselových vozů na světě totiž není nic až tak tragického...
Porsche ukázalo Audi, kdo je v koncernu jedničkou, i když používá motor od Audi upravený podle svého gusta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
před 2 hodinami - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
před 4 hodinami - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 5 hodinami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před 7 hodinami - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva