Kde se bere dynamika „superrychlého” Ferrari? Italové ukázali perly jeho techniky

11.7.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Říká si Superfast a je opravdu rychlé. Vděčí za to extrémním 800 koním jeho atmosférického dvanáctiválce, jen výkonem ale model 812 živ není.

Také vás Ferrari 812 Superfast fascinuje? Jde o jedno z posledních aut, které pohání ryze atmosférický dvanáctiválec. Jeho objem byl zvětšen z 6,3 na 6,5 litru a ždímá že sebe výkon 800 koní. Omezovač otáček zasahuje při 8 900 otáčkách a motor na cestě k němu zpívá nadpozemské serenády. Fascinující.

Podobně se snaží zapůsobit samotná automobilka, která při svých prezentacích stále více sahá po virtuální realitě a ukazuje filmová dílka, jež by pomalu mohla konkurovat hollywoodským produkcím. V případě jejích aut bychom raději viděli skutečná Ferrari, kterak popouští uzdu všem svým koníkům, když ale chcete osvětlit, kterak fungují „vnitřnosti“ vozu či prvky aktivní aerodynamiky, jinak to nejde.

Právě na tyto prvky je zaměřena trojice nových videí, jež maranellská automobilka pustila do světa a které nám představí nejen jízdní dynamiku, ale také pohonnou jednotku. A opomenuta není ani karoserie, kde funkce skutečně vládne formě. Nové Ferrari 812 Superfast vám tak sice do oka padnout nemusí, nicméně jak je patrné, každý záhyb, průduch nebo výdech je tu z určitého důvodu. Jelikož některé prvky jsou skutečně aktivní, je jejich účel duální - třeba klapky v zadním difuzoru jsou v nízkých rychlostech uzavřené a tak vzduch doslova obtéká záď. Jakmile však zvýšíte tempo, dojde k jejich otevření a vzduch tak míří dále za vůz.

Výsledkem těchto fíglů je snížení vztlaku a navýšení přítlaku, zejména na hnanou zadní nápravu. 812 Superfast má dále o 11 procent ostřejší řízení, kromě toho se o 18 procent vylepšila akcelerace a nepřekvapivě lepší jsou i brzdy, které vozu umožňují zastavit ze 100 km/h na 32 metrech. To oproti předchozímu F12 představuje o 2,5 metru kratší dráhu.

Zmínit můžeme také chytrou řídicí jednotku, která propojuje činnost systémů trakční kontroly, adaptivních tlumičů a řízené zadní nápravy. Ty zde navíc nejsou jen kvůli navýšení bezpečnosti, zároveň se mají postarat o zábavu řidiče a spolujezdce. Ten má k dispozici i vlastní displej, na nějž se možná zaměří příští video. Na jeho publikaci ale bude třeba chvíli vyčkat.

Kde se bere dynamika „superrychlého” Ferrari? Italové ukázali perly jeho techniky - 1 - Ferrari 812 Superfast 2017 dalsi videoscreen 01Kde se bere dynamika „superrychlého” Ferrari? Italové ukázali perly jeho techniky - 2 - Ferrari 812 Superfast 2017 dalsi videoscreen 02Kde se bere dynamika „superrychlého” Ferrari? Italové ukázali perly jeho techniky - 3 - Ferrari 812 Superfast 2017 dalsi videoscreen 03Kde se bere dynamika „superrychlého” Ferrari? Italové ukázali perly jeho techniky - 4 - Ferrari 812 Superfast 2017 dalsi videoscreen 04
Nové Ferrari 812 Superfast se chlubí výkonným dvanáctiválcem či aktivní aerodynamikou

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

 

Autobazar

zobrazit vše