Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Korejské BMW 3 předvedlo dynamiku, neslibovalo jeho 370 koní víc? (videa)
31.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Genesis G70 je nepochybně rychlé auto, zejména ve srovnání s německým „originálem” se ale jeho dynamika nezdá být bůhvíjaká.
Poslední korejské novinky nelze vítat jinak než s nadšením. Kia přišla s modelem Stinger, v jehož případě na zadní nápravu míří až 370 koní, Hyundai pro změnu ve formě i30 N nabízí 250 či 275 koní za bezkonkurenční cenu. Jinými slovy, s těmito značkami je třeba ve sportovním segmentu stále více počítat, i když je třeba dodat jisté „ale“. Z jakéhokoliv měření jízdní dynamiky se zdá, že korejské koně jsou vůči evropským poněkud slabší.
V tomto směru nás nechápejte špatně, rozhodně nechceme na Kiu Stinger či Hyundai i30 N plivat špínu. Jenže máme pocit, že 370 koní by v kombinaci s osmistupňovým automatem mělo odvést lepší práci. Koneckonců stačí se jen podívat na BMW 340i, které se 326 koňmi zvládá akceleraci z klidu na stovku za 4,8 sekundy. I při nižším výkonu je tedy mnichovský sedan o desetinu rychlejší.
Tento nepoměr může být dán i jistou hierarchií v korejském koncernu - Kia je v tuto chvíli až na třetím místě, za Hyundai a nově stvořenou luxusní divizí Genesis. Její nejnovější kreace, model G70, reputaci asijských vozů lehce napravuje. V kombinaci s tímtéž 3,3litrovým přeplňovaným šestiválcem se 370 koňmi zvládá akcelerovat z klidu na stovku za 4,7 sekundy, tedy rychleji než BMW.
Znovu je ovšem třeba zmínit vyšší výkon Korejců, po dorovnání stavu by mohl být Mnichov opět alespoň o půl kroku napřed. Bude tedy třeba ještě pár let dalšího vývoje, než Genesis, Hyundai a Kia budou dynamicky na úrovni evropské konkurence. V tomto ohledu ale více než kdy jindy platí, že nemusí notně pršet, zatím nám stačí, že alespoň kape.
Ony „línější“ korejské koně si tedy nyní můžete vychutnat na prvních videích, kde uvidíte nejen akceleraci šestiválcové verze G70, ale také sprint modelu osazeného přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem. Tyto dva motory později doplní i diesel. Zatím si tedy jako s doplňkem musíme vystačit s lehce pomalejší, ale snad pohlednější Kiou.
Genesis G70 vypadá působivě a na první pohled je velmi rychlé. Od 370 koní bychom ale očekávali o trochu lepší spurt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva